עמוד:193

פעילויות 5-6 הטקסט אינו עוסק ביחסים בין הדתות השונות . ייתכן שחלק מהתלמידים יודעים על המתיחויות שיש בירושלים , במיוחד סביב הר הבית . מי שלא יודע עשוי לחשוב שהעובדה שאותם אתרים עצמם קדושים לדתות שונות עלולה לעורר מתיחות . או אולי יחשוב שעובדה זו עצמה תביא לתחושה של שיתוף . השאלה הזו מטרימה ומובילה אל הדיון בטקסט " הסיכוי" של אהרון בכר . " הסיכוי " מאת אהרון בכר ( התפרסם בעיתון " ידיעות אחרונות "( פעילות 7 הכנת המשחק על ירושלים מאפשרת לתלמידים ליישם את הידע שקנו במהלך העבודה על הפרק , ואף להרחיב אותו , וזאת באופן משחקי ויצירתי . הכנת המשחק מתאימה ליחידים , זוגות וקבוצות , לפי שיקולי המורה . הפרק " וחג שבועות תעשה לך " ( עמוד 125 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק הפרק עוסק בשמותיו השונים של חג השבועות ומתמקד בשניים מהם : חג הביכורים וחג מתן תורה . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 בחינת הסיבות לבחירה בצמחים מסוימים להימנות עם "שבעת המינים" ( מהם מביאים את הביכורים . ( . 2 עיסוק במשמעות השמות השונים של חג השבועות . . 3 היכרות עם היבטים הקשורים להעברת התורה שניתנה במעמד הר סיני מדור לדור . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 הפקת מידע והסקה מכמה סוגים של מקורות , בעלי תצורות שונות ( טקסט רציף וטקסט לא רציף ) וייצוגים שונים ( טקסטואליים וחזותיים . ( . 2 אימות השערה אל מול ידע עובדתי מצטבר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר