|
עמוד:80
כאשר המילים הולכות ונפרמות . הדגש בפעילות זו הוא על הקשר בין כלי הביטוי למסר – המילים שנפרמות משקפות את החשש מהשכחה הציבורית של רצח רבין ושל הלקחים מן הרצח , וכן את חשיבות הדמוקרטיה והסכנה שבאלימות . ייתכן שלא כל הילדים יצליחו להבין את הטקסט הפרום ולקשר אותו למסר , אך יוכלו להכיר שימוש יצירתי בחומרים יוצאי דופן להעברת מסרים . פעילות 6 התלמידים מתבקשים , על סמך הכלים שפגשו , לעצב כרזה המעבירה מסר הקרוב ללבם . הפעילות מובילה את הילדים משלב הבחירה והניסוח של המסר ועד תכנון האמצעים הגרפיים בהם ישתמשו וביצוע הכרזה . יש חשיבות לדיון בכרזות המוכנות ללא שפיטה . הכרזה היא אמצעי ביטוי אישי וזו הזדמנות לילדים שלעיתים מתקשים בשימוש במילה הכתובה להביע את עצמם בדרך אחרת . עם זאת , אפשר לסייע לילדים לדייק את המסר ואת הביטוי שלו בכרזה באמצעות דוגמאות או שיחה עם ילדים אחרים שתעלה רעיונות . קישור למצגת של כרזות זיכרון שיצרו תלמידי מכללת שנקר : https : // docs . google . com / presentation / d / 1 aaRT 1 _ uWkmqZD 2 wT 7 _ 5 uvhHmPArzFgn ghQIAHAWn 8 Y 8 / embed ? hl = iw & loop = true & size = m & start = true & slide = id . p 19 חלק שני - ילדותו של יצחק רבין פעילות 1 השיחה בקבוצה יכולה להעלות נושאים שלא יעלו במסגרת של עבודה עצמית . יהיו ילדים שיתייחסו למה שידוע להם על יצחק רבין המבוגר וינסו לחבר זאת לילדותו ; יהיו ילדים שישאלו שאלות או יתייחסו לסוגיות קשורותה לחייהם שלהם ולכל מה שקשור לחברת הילדים בכלל . עצם השיח בקבוצה הוא שיעלה את רמת החשיבה וגירוי המחשבה של כל הילדים , לפיכך מומלץ ליצור קבוצות הטרוגניות . הטקסט " הייתי מבני היורה " מאת יצחק רבין ( מתוך ההקדמה לספר " בני היורה "( הצעה להרחבה – פעילות בנושא " ערכים : " אפשר להרחיב את השיח כאן על אודות ערכים בכלל וערכי בית הספר שבו התלמידים לומדים . אפשר לדבר גם על העובדה שעבור בית הספר של יצחק רבין הקניית הערכים הייתה חשובה יותר מהקניית ידע . בהקשר לכך אפשר לשאול את התלמידים מה דעתם על כך – מה חשוב יותר ? חלקים מתוך כתבה מעיתון הארץ באינטרנט : 14 " שנה לרצח רבין | רחל רבין מדברת . על הילדות , על הבדידות , על העצבות " מאת אסתי אהרונוביץ
|
|