|
עמוד:127
לאסוף לספר כיתתי . עוד אפשרות היא לשלוח את עבודותיהם לספרייה משותפת ברשת , עם אפשרות למשוב של המורה ושל עמיתים . פעילות – 2 פעילות בקבוצות על שלוש הכתבות הנוספות המופיעות בפרק אפשר לחלק את הכיתה לשלוש או לשש קבוצות . המשך העבודה לוקח בחשבון גם את האפשרות ששתי קבוצות תעבודנה על אותה הכתבה . לגבי האופן שבו הכתבה מסתיימת : כדאי לשים לב לכך , שכל הכתבות מסתיימות בשאלה או בתמיהה – מה שמצביע על כך שאי אפשר לדעת בוודאות מה יקרה בעתיד . פעילויות 2-1 . 1 בשיחה שתיערך בכיתה כדאי לתת לתלמידים להעלות עוד ועוד רעיונות . כגירוי לדמיון ולחשיבה אפשר לשאול אותם שאלות מהמציאות המוכרת להם : האם ילמדו ך"תנ ? מה יעשו בהפסקות ? האם שבויי תותיבכ ליד שולחנות ? האם יהיה לוח ? מהודוכ . . 2 כדאי שהתלמידים יציגו בפני המורה טיוטה ראשונה של הטקסט . מטרת התגובה לטיוטה היא לעורר מחשבה נוספת והפעלה נוספת של הדמיון , וכן בדיקה של שילוב פרטי המידע בטקסט . . 3 בסיום הכתיבה כדאי לבקש מכמה תלמידים בכל יום לקרוא את הטקסטים שלהם . כדאי גם להכין ספר כיתתי עם כל הטקסטים . אם פעילות הכתיבה מתבצעת באופן דיגיטלי , כדאי ליצור סביבה משותפת שאליה יוכלו התלמידים להעלות את הטקסטים ולקבל עליהם משוב מהמורה ומהתלמידים . הצעה להרחבה – רעיון לפעילות מסכמת לפרק כסיכום העבודה על הפרק כולו , אפשר לשוחח בכיתה על מה שהיינו רוצים לשלוח מההווה שלנו אל העתיד כדי שהאנשים בעתיד יידעו על הילדים של ההווה . אפשר לבקש מכל התלמידים להביא חפץ , תמונה , תצלום , או טקסט שכתבו ולערוך סבב כיתתי שבמסגרתו יספר כל אחד מהם על מה שהביא . בהמשך ניתן להכניס את כל החפצים לקופסה , לחתום אותה היטב בנייר דבק לחשוב עם התלמידים על מקום שבו אפשר להטמין את הקופסה הזו , כדי שהאנשים בעתיד ימצאו אותה , ואז להטמין אותה במקום שייבחר . לפני שמטמינים את הקופסה , אפשר גם לכתוב רשימה של כל מה שהילדים הביאו , לשכפל ולתת אותה לכל אחד מהתלמידים , כדי שיוכלו לחזור ולקרוא בו שוב בעוד 20-30 שנה , כשכבר יהיו בעתיד של עצמם ... הפרק " עצים בסערה " ( עמוד 134 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק הפרק העוסק בנושא של חשיבות העצים לאדם , מציג דילמה העומדת בפניה של ראשת העיר " דרורים , " הגב' נוית דנינו , בעקבות נזקיה של סערת השלגים : האם לכרות עצים לשם מניעה של נזקי הסערה הבאה . כדי להגיע להחלטה , ראשת העיר מקבלת חוות דעת מבעלי תפקידים שונים . כל חוות דעת כוללת קטעי מידע רלוונטיים . התלמידים נדרשים לקרוא את קטע המידע של אחד
|
|