|
עמוד:65
קריאה במגילת אסתר 163 62 על חיות ובני אדם 165 66 חד גדיא 169 74 האי ברחוב הציפורים 173 80 זיכרונות עולים 177 88 כיסופים לארץ ישראל 184 99 שמות תואר ותוארי פועל 188 106 שלוש דתות – ירושלים אחת 190 118 וחג שבועות תעשה לך 193 125 ביקור במוזיאון 196 130 הצלת נפשות 203 137 חלק גדול מן הטקסטים במילה טובה ה מוטמעים בגרסה המתוקשבת כטקסטים מקוריינים : טקסטים מן המקורות היהודיים ; מובאות מן המקרא , מדרשים ופיוטים טקסטים שיש בהם מילים רבות ממשלב לשוני גבוה , למשל הסיפור " הדינר הגזול" טקסטים ארוכים במיוחד , למשל פרק מהספר " הרפתקאות תום סויר" טקסטים שהנושא שלהם רחוק מעולם הילדים , למשל " שירת הלווייתנים" טקסטים שיש בהם ריבוי של דמויות ודו-שיח , למשל האגדה על רבי אלעזר והמכוער טקסטים קלאסיים , אשר האזנה להם תוסיף ערך רגשי-אסתטי לחוויית המפגש עם היצירות , כגון שירים מאת לאה גולדברג , נורית זרחי , אהוד מנור וכיו"ב טקסטים קצרים וטקסטים שרמת מורכבותם הלשונית איננה מקשה את הבנתם אינם מקוריינים ; כך גם טקסטים שמלווים בפעילויות המזמינות את התלמידים לקרוא בקול לטובת פרשנות משלהם . הפנית תלמידים להאזנה לטקסט בספר המתוקשב מומלצת בנסיבות מגוונות : היא מאפשרת לתלמידים ליהנות מהאזנה נינוחה לקריאה מדויקת , מוטעמת ואיכותית ומהחוויה האסתטית של האזנה ליצירות ספרות מאפשרת לתלמידים לפגוש שוב את הטקסט בשיעור או בבית לשם הבנת הרצף והבנת ההקשר לקראת הפעילויות המלוות את הטקסט מעניקה לתלמידים הזדמנות לשמוע את ההגייה הנכונה של מילים לא מוכרות מאפשרת לתלמידים מתקשים ולתלמידים עם קשיים בקשב להפנות את מלוא תשומת הלב לתכנים המושמעים במקום לתהליכי פענוח
|
|