עמוד:268

6 טלי הכינה 3 ל' מיץ תפוזים , והיא רוצה למזוג אותו לאחד הקנקנים הגליליים שבביתה . בכל סעיף קבעו אם הקנקן יכול להכיל את המיץ . אם כן , חשבו מהו גובה פני המיץ בקנקן . א . גובה הקנקן מ"ס 10 ושטח הבסיס 300 סמ"ר . ב . גובה הקנקן מ"ס 11 ושטח הבסיס 250 סמ"ר . ג . גובה הקנקן מ"ס 8 ושטח הבסיס 500 סמ"ר . ד . גובה הקנקן מ"ס 10 ורדיוס הבסיס מ"ס 10 . ה . גובה הקנקן מ"ס 15 וקוטר הבסיס . מ"ס 16 תזכורת ליטר הוא יחידה מקובלת למדידת נפח של נוזלים ושל גזים : 1 ליטר 1 , 000 = ( 'ל ) סמק" 1 מיליליטר ל"מ ) ) 1 = סמ"ק 7 על הכלי הגלילי המופיע בתמונות שלפניכם מסומנות מידות במיליליטרים . מזגו לתוך הכלי מים ( תמונה א . ( אחר כך הכניסו לתוכו גוף גלילי שגובהו מ"ס 5 , וכתוצאה מכך עלה גובה המים בכלי ( ראו תמונה ב . ( מצאו את רדיוס הבסיס של הגוף הגלילי . 8 לפניכם תמונה של צינור מתכת שאלה מידותיו : קוטר פנימי : מ"מ 4 ; קוטר חיצוני : מ"מ 8 ; אורך הצינור : מ"מ 30 משקל סמ"ק אחד של פליז הוא 8 . 6 גרם . א . מהו נפח הפליז שממנו עשוי הצינור ? ב . מהו משקל הצינור ? ג . בקופסה שצורתה תיבה אורזים 15 צינורות כאלה . הציעו ממדים של תיבה אשר תכיל בדיוק 15 צינורות כאלה . מהו נפח התיבה ? מהו נפח האוויר באריזה ? 9 משה ויותם יצרו גלילים ללא בסיסים מניירות בגודל . A 4 לצורך המשימה נניח שממדי הדפים הם מ"ס 21 מ"ס 30–ו . יותם יצר גליל שגובהו מ"ס 21 והיקף בסיסו מ"ס 30 . משה יצר גליל שגובהו מ"ס 30 והיקף בסיסו מ"ס 21 . אם משה ויותם יעמידו את הגלילים וימלאו אותם בחול - האם הגלילים יכילו אותה כמות חול ? אם לא , איזה מהגלילים יכיל כמות חול גדולה יותר ? הסבירו . * משימה 7 מתבססת על : פיתוח חשיבה כמותית - פרקי העמקה וחזרה לחטיבות הביניים , חלק ב , משרד החינוך , המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים והמרכז הישראלי לחינוך מדעי טכנולוגי , ירושלים התשס , 2002 - ג” עמ’ © . 33 כל הזכויות שמורות למשרד החינוך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר