עמוד:265

מחשבים ולא רק * ... . 1 ידוע כי 11 , 869 : 13 = 913 על פי תרגיל זה מצאו בלי לחשב כמה הם . 118 , 690 : 13 . 2 נתון : . 176 467 = 82 , 192 על פי תרגיל זה מצאו : א . מה תהיה התוצאה של ? 176 468 ב . מה תהיה התוצאה של ? 177 467 ג . מה תהיה התוצאה של ? 175 467 . 3 סדרו את המכפלות הבאות לפי גודלן ( בלי לחשב . ( א . 27 82 ב . 426 572 ג . 676 426 ד . 624 ה . 26 82 ו . 426 652 ז . 798 * משימות 3-1 לקוחות מתוך : פיתוח חשיבה כמותית - פרקי העמקה וחזרה לחטיבות הביניים , חלק ב , משרד החינוך , המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים והמרכז הישראלי לחינוך מדעי טכנולוגי , ירושלים התשס , 2002 - ג” עמ’ © . 201 כל הזכויות שמורות למשרד החינוך . משימות לסיכום 28 לפניכם סקיצה של משטח העשוי משני עיגולים חופפים ומלבן . בכל סעיף קבעו לפי הנתונים אם המשטח יכול להיות פריסה של גליל . אם כן , מצאו את שטח המעטפת ואת שטח הפנים של הגליל . אם לא , הסבירו מדוע . א . רדיוס כל עיגול הוא מ"ס 5 , AD = מ"ס 31 . 4 , AB = מ"ס 157 ב . רדיוס כל עיגול הוא מ"ס 5 , AD = מ"ס 10 , AB = מ"ס 31 . 4 ג . רדיוס כל עיגול הוא מ"ס 4 , AB = AD = מ"ס 25 . 12 29 בכל סעיף נתונה סקיצה של גליל . חשבו את שטח המעטפת ואת שטח הפנים של הגליל . הנקודות C–ו A הן מרכזי הבסיסים של הגליל ; הנקודה B נמצאת על היקף הבסיס ; CB = מ"ס 26 , AB = מ"ס 10 BC–ו AD הם קטרים של בסיסי הגליל ; DC–ו AB הם גבהים של הגליל ; שטח המרובע ABCD הוא 30 סמ"ר , r = מ"ס 2 . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר