עמוד:42

פעילות סיכום : א . דיון : אחד מחוקרי הרנסנס טען שהרנסאנס מבטא את גילוי האדם וגילוי העולם . בחנו טענה זו בעזרת עובדות מן הפרק . ב . הכנת שאלון לראיון : הכינו שאלון לראיון עם אמן מתקופת הרנס נס . חישבו על האמן אותו תרצו לראיין , קראו מידע נוסף על אמן זה , וחברו השאלון . ג . דיון : כיצד מתבטא מפגש בין תרבויות ברנס נס האיטלקי ? מדוע היה יכול המפגש הבין -תרבותי הזה להתרח ש דווקא באיטליה ? יש לציין כי למובילי המפגש המקובלים – סוחרים עשירים – נוספו חוקרים ומלומדים שחיפשו אחרי כתבי יד עתיקים , אדריכלים שתכננו מבנים חדשים ואפילו אפיפיורים ושליטים שהיו פטרונים לאמנים ולמתרגמים והקימו ספריות . המפגש מתאפיין בקבלה , בחקירה וביצירה חד שה . ד . הכנת עבודה : אפשר להציע לתלמידים להכין בעזרת מקורות מידע נוספים עבודה קצרה העוסקת בדמויות שתרמו למפגש הבין-תרבותי שיצר הרנס נס , ובהם : משפחת מדיצ'י , האפיפיור ניקולס החמישי , האדריכל פיליפו ברונלסקי , והיהודים : עמנואל הרומי ואליהו דל - מדיגו . התלמידים יוכלו להכין עבודה גם על דמויות אחרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר