קראו בכותר - מסע אל העבר : עולמות נפגשים, מאות חמישית עד השש עשרה – כיתה ז – מדריך למורה
1
   עולמות נפגשים , מאות חמישית עד השש- עשרה  כיתה ז'  מדריך למורה  כתיבה ופיתוח : צוות היסטוריה ניהול צוות היסטוריה : ד״ר קציעה אביאלי- טביביאן
   פתיחה  הספר עולמות נפגשים , מאות חמישית עד השש - עשרה , מיועד לתלמידי כיתה ז . ' הספר מזם ן  סביבה לימודית עשירה המתחשבת בשונות הלומדים ומאפשרת רכישת מיומנויות ללימוד  היסטוריה בעזרת ייצוגים מילוליים וחזותיים : מקורות , מפות , תמונות . את הספר מלווה אתר  תולדוט www . Toldot . cet . ac . il ובאמצעות מדוריו הוא מאפשר תהליכי הוראה למידה ברמות  העמקה מגוונות ובמסגרות למידה שונות .  בספר על מרכיביו השונים מענה למטרות הוראת-למידת היסטוריה . בתחום הקוגניטיבי מוגדרות  המטרות : הכרת אירועים , רכישת מושגים ומיומנויות , פיתוח חשיבה היסטורית ( בעזרת הבחנה בין  סיבה לתוצאה , בין דעה לעובדה , הסקת מסקנות . ( הנרטיב בפרקי הספר , השמות והמושגים  המבוארים - מאפשרים ללומד להכיר את האירועים המרכזיים של המאות הללו . מגוון התעודות  וקטעי המחקר בכל פרקי הספר , השאלות לסעיפי הפרק והשאלות לחזרה ולדיון - מאפשר ים פיתוח  חשיבה היסטורית . הכרת האירועים והמושגים , הפקת מידע מן המקורות , קריאת המפות  והתמונות יוצרים אצל הלומד בסיס ידע המזמן עיון ביקורתי וטיפוח השיפוט של האירועים  ההיסטוריים .  מתוך הבנה כי חקירת מקורות היסטוריים היא אחד המא פיינים המרכזיים של היסטוריה שולבו  בספר מקורות רבים . הם תורמים למפגש בלתי אמצעי עם רוח התקופה בהיותם כתובים בלשון  התקופה , ובמושגיה . המקורות מקלים על התפיסה ועל ההבנה של אירועים ותפיסות עולם בכך ש הם  ממחישים ידיעה מופשטת , ומדגי מים בעיה או תופעה . הדיון במקורות נועד ליצור את ההבנה כי  ההיסטוריוגרפיה אינה מספרת סיפור אחד שיש לו משמעות אחידה , אלא רצף של סיפורים  אפשריים המעניקים פרשנות שונה לאותה תופעה . לימוד באמצעות מקורות היסטוריים מזמן  כלים לפיתוח חשיבה היסטורית וביקורתית המבוססת על טיעונים ונימוקים , ומעודד חשיבה  אמף ת ית המאפשרת לגלות סובלנות כלפי עולם ערכים ואמונות של השונה והאחר ולהבינו מנקודת  מבטו .  הטקסטים החזותיים מחזקים את המילוליים , או מציגים תמונת מבט נוספת על האירועים  ההיסטוריים . התמונות מעוררות רגשות ומחשבות . הן יכולות לשמש פתיח לדיון , או לתרום לבניית  שיפוט ערכי . המפות הן טקסט חזותי שנועד להציג את האזורים בהם התרחשו האירועים ועשוי גם  להמחיש תהלי כ : תהליך הקמת האימפריה המוסלמית , תהליך התפשטותה של אירופה , תהליך  התגליות הגיאוגרפיות ועוד . באמצעות המפות ניתן להקנות לתלמידים מיומנות של קריא ה והמללה של מפה היסטורית .
אנא המתן/י... הספר בטעינה