עמוד:41

› אפשר להציג את מיפוי התכנים בדרכים שונות : › מיפוי שהמורה עורך ומציגו בכיתה תוך כדי הסבר והצגת שאלות . פעילות כזו יכולה להיערך בתום עיבוד הנושא . › חלוקת הכיתה לקבוצות שיעסקו בשני נושאי המיפוי ולאחר השלמתו יציגו אותו לפני הכיתה . בפעילות כזו המיפוי הוא תהליך הלמידה המרכזי . טוב לערוך אותו בכיתה מיומנת . בכיתה שאינה מיומנת רצוי לערוך את המיון לקטגוריות יחד עם התלמידים . לאחר עריכת המיפוי של תוכני הסעיפים אפשר לדון בשאלה : מה אימצו אנשי הרנסנס מן התרבות הקלאסית ומה חידשו ? בעת ה דיון יש להדגיש כי אנשי הרנסנס שילבו ישן בחדש : הם לקחו יסודות מן התרבות הקלאסית , שילבו אותם ביצירותיהם ויצרו יצירות חדשות . לסיכום הנושא : א . הצגת השא לה : מדוע התחוללה מהפכה תרבותית זו דווקא באיטליה ? ב . כתבו דו-שיח דמיוני בין בוני כנסיות בימי הביניים ובין בתי כנסיות בתקופת הרנס נס . › היעזרו בתמונות בפרק חשבו על סגנון הבנייה , חומרי הגלם , כלי העבודה , תפיסת העולם המובעת בסגנון הבנייה וכד . ' נושא לדיון : כיצד מבטאת אמנות הרנסנס ( באדריכלות , בפיסול ובציור ) את רעיונות הרנסאנס וההומניזם ? בפתיחת דיון זה כדאי לברר את הרעיונות החדשים של הרנסנס ואחר כך לבחון את האמנות בתקופה זו . כדאי לחשוב על רעיונות אלה : העמדת האדם במרכז , היחלשות כוחה של הכנסייה , דמות האדם המשכיל , האדם הש קול ונושאי הלימוד המרכזיים . לאחר בחינת הרעיונות החדשים של הרנסנס , יש להציע לתלמידים לבחון את תחומי האמנות : אדריכלות , פיסול וציור . › פעילות זו יכולה להיעשות בקבוצות התמחות לפי הנושאים . תוכלו להביא לכיתה תמונות נוספות המאפיינות את אמנות הרנסנס . היעזרו גם במיפו י שהוצג לעיל . › כדאי לציין כי העמדת האדם במרכז מתבטאת גם בהוספת החתימה של האמן על יצירתו ובשילוב דמותו בה . גם כתיבת ביוגרפיות ואוטוביוגרפיות מבטאות רעיון זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר