|
עמוד:10
. 3 הצעה לשיעור הפתיחה לשיעור › הראשון › בערבית › משמעות › מיוחדת › , שכן › בו › מתוודע › התלמיד › לראשונה › לשפה › ולמורה › . בשיעור › זה חשוב › להראות › לתלמידים › כי › מדובר › בשפה › קלה › ללמידה › , שפה › הדומה › לשפת › אמם › - › העברית › . השיעור › צריך להיות › מעניין › ומאתגר › , וכך › יהיה › אפשר › לקנות › את › לבם › של › התלמידים › ולעורר › בהם › מוטיבציה › להמשך › לימוד השפה . חשוב › לזכור › כי › התלמידים › היושבים › בכיתה › יודעים › כי › הם › עומדים › לפגוש › את › המורה › לערבית › ולהתחיל בלימוד › השפה › הערבית › . לכן › כדאי › להתחיל › את › השיעור › הראשון › בשיחת › היכרות › בערבית (› עוד › לפני › פתיחת הספרים › . ) למשל : המורה › נכנס › לכיתה › ואומר › › . ››››› על › התלמידים › לענות › (› . ››››› מזכיר › את " › שלום › - › שלום ›“ בעברית . ) המורה › פונה › לאחד › התלמידים › , תוך › כדי › שהוא › מצביע › על › עצמו › ואומר : הנה › למשל › הצעה › לחלוקה › בין › המרכיבים › השונים › לצורך › קביעת › ציונו › הסופי › של › התלמיד : א . › בחנים › ושיעורי › › בית 30 % › ב . › מבחן › אמצע › שליש / סמסטר › 15 % ג . › מבחן › סוף › שליש / סמסטר › 25 % ד . › פעילות › לימודית › שוטפת › 20 % ה . › עבודה › והצגתה › בכיתה › 10 % יחסים › אלה › בין › המרכיבים › השונים › ניתנים › לשינוי › על › פי › שיקול › הדעת › וההעדפות › של › המורה . המלצות : . › 1 לשלב › במבחנים › או › בבחנים › פעילויות › שהתלמידים › התנסו › בהן › בכיתה . . › 2 לתת › לפחות › פעם › בשבוע › בוחן › קצר › - › פעם › בכתב › ופעם › בעל-פה › , פעם › לכל › הכיתה › ופעם › לתלמידים › בודדים › - על › חומר › מצומצם › בהיקפו › הניתן › לתלמידים › מראש › . למשל : א . › בבוחן › ביום › שלישי › תידרשו › להטות › אחת › משתי › המילים › האלה ›››››› ›››› ›› : ב . › בבוחן › מחר › תהיה › הכתבה › על › שתי › השורות › הראשונות › של › הטקסט › בעמ ... › ' ג . › מחר › ייערך › בוחן › בקריאה › על › הטקסט › בעמ ... › ' ד . › בבוחן › הקרוב › תצטרכו › לתרגם › מעברית › לערבית › את › חמשת › הצירופים › האלה ... › : ה . › תרגיל › ... › בעמ › ... › ' יהיה › לבוחן › בשיעור › הבא . ו . › לבוחן › הבא › - › לימוד › בעל-פה › של › המשפט › הראשון › בטקסט › בעמ ... › ' החזרת › מבחן › או › בוחן › - › רצוי › לנצל › את › ההחזרה › כאמצעי › לחזרה › על › החומר › הנלמד › . רצוי › לכתוב › לכל › תלמיד הערות › אישיות › לגבי › התחומים › שבהם › עליו › להשקיע › יותר › זמן › ומאמצים › . רצוי › לאפשר › לתלמידים › הרוצים לשפר › את › ציונם › לעשות › מבחן › חוזר › או › בוחן › חוזר › . בצורה › זו › מנוצל › המבחן › או › הבוחן › ככלי › לעידוד › הלמידה . בסוף › מדריך › זה › מובאות › הצעות לשני מבחנים › - › לפרקים › 1 › ›› . 5-ו המורה › יכול › להתאים › את › המבחן › לתלמידיו על › ידי › הוספת › תרגילים › , שינוי › או › גריעה › של › תרגילים › קיימים › . חשוב › להזכיר › בהקשר › זה › כי › אחד › היתרונות של › הספר › הדיגיטלי › הוא › שהוא › מאפשר › להעתיק › צירופים › , משפטים › וקטעים › שלמים › מתוך › הספר › , להעבירם למסמך › וורד › ולהשתמש › בהם › לכתיבת › מבחנים › . המבחן › כולל › שני › חלקים › , בע “ פ › ובכתב › . החלק › הראשון › בודק › את › הבנת › הנשמע › . לאחר › ההאזנה › משיבים התלמידים › על › שאלות › במחברת › הבחינה › בערבית › או › בעברית › או › בשילוב › שתי › השפות › , בהתאם › לרמת התלמידים › , לשלב › הלימוד › ולסוג › השאלות › . הטקסטים › יושמעו › כמה › פעמים › , לפי › הנדרש ›› . המורים › יכולים להשתמש › בהקלטות › של › שיחות › ותרגילים › הנמצאים › בספר › הדיגיטלי › או › להקריא › בעצמם ›› . בשלבים › מתקדמים יותר › של › הלמידה › אפשר › גם › לבחון › את › יכולתם › של › התלמידים › לקיים › שיחה › בסיסית › על › נושאים › שנלמדו › . החלק › השני › של › המבחן › נעשה › בכתב › . התלמידים › מזהים › אותיות › וכותבים › מילים › או › צירופי › מילים › ברוח התרגילים › שבפרק › .
|
|