עמוד:8

התרגילים בפרקים › השונים › בספר › מופיעים › תרגילים › שונים › ברמות › שונות › . חלק › מהתרגילים › אפשר › להכין › בכיתה › , וחלק - › בבית › . המורים › יכולים › להגדיל › את › מספר › התרגילים › בשלבי › הלמידה › המתקדמים › באמצעות › ביצוע מחודש של תרגילים מפרקים קודמים תוך שינוי המטלות › . למשל › : טקסט › שבו › נתבקשו › התלמידים › בראשית › הספר › לזהות אותיות › , יכול › לשמש › כקטע › קריאה › לאחר › שנלמדו › האותיות › המופיעות › בו (› לדוגמה › , פרק › - › 3 › השיחה › בעמ - › 67-66 › ' קריאה › לפי › תפקידים › . ) המורים › מוזמנים › להוסיף › תרגילים › ודפי › עבודה › משלהם › בהתאם › לצורך . במהלך › העבודה › העצמית › של › התלמידים › בכיתה › מתפנים › המורים › לתת › סיוע › אינדיבידואלי › לתלמידים › הזקוקים לכך › . טוב › יעשו › המורים › אם › ימנו › תלמידים › מצטיינים › כאסיסטנטים › שיסייעו › לתלמידים › חלשים › הן › בכיתה › והן מחוצה › לה . סוגי תרגילים : (› ››››››› ››››› . › 1 לדוגמה › : עמ › - ›) 123 › , 83 › , 21 › ' זה › אחד › התרגילים › שנועד › לתרגל › אותיות › ומילים › חדשות › ולהפעיל חשיבה › יצירתית › . בתרגיל › מסוג › זה › לא › חייבת › להיות › תשובה › אחת › נכונה › . התלמיד › יכול › להראות › שמילה מסוימת › יוצאת › דופן › כי › היא › שונה › במספר › אותיותיה › לעומת › השאר › , או › כי › היא › פועל › ושאר › המילים › הן › תארים , או › כי › יש › בה " › אלף ›“ ובשאר › המילים › אין › , או › כי › היא › ממין › זכר › ואילו › שאר › המילים › הן › ממין › נקבה › , או › כי היא › יחיד › ושאר › המילים › הן › בריבוי › , או › שהיא › מכילה › רק › אותיות › שאינן › מתחברות › , או › שהיא › מכילה › אותיות שבכולן › נמצא › ניקוד › דיאקריטי › . כל › תשובה › המתאימה › למילים › שבתרגיל › טובה . ›››››››› ›››››››› . › 2 ) לדוגמה › : עמ › - ›) 82 › , 73 › , 67 › ' בתרגיל › זה › נדרשים › התלמידים › לשער › את › משמעותם › של › מילים או › צירופים › על › פי › ההקשר › . המטרה › היא › לפתח › את › החשיבה › ואת › יכולת › הסקת › המסקנות › הלשוניות › . תרגילים אלה › משקפים › את › המציאות › שבה › הקוראים › או › המאזינים › אינם › מבינים › כל › מילה › , אך › יכולים › להבין › את › עיקר הטקסט › הכתוב › או › המושמע . (› ›››››››› . › 3 לדוגמה › : עמ › - ›) 185 › , 150 › , 117 › ' עם › ההתקדמות › בפרקי › הלימוד › בספר › מופיעות › מסגרות › המכילות רשימות › מילים › , ואחריהן › שניים-שלושה › תרגילים › לתרגול › אוצר › המילים › הזה › . אפשר › להוסיף › תרגילים › , למשל : זיהוי › אותיות › , בניית › צירופים › , השלמת › צירופים › , הבהרת › נושאים › דקדוקיים (› כמו › : זיהוי › מילים › בנקבה › , הפיכה מזכר › לנקבה › , ) שילוב › המילים › במשפטים › נתונים › ויצירת › משפטים › חדשים . . › 4 תרגילי › שיחה › , קריאה › ותרגום › , תרגילי › בועות › - › בתרגילים › מסוג › זה ›››››› ›››››››› ›› ››››››››› ››››››››› (› ›) ››››› ›››››› ›››››››› ›› יש › להפעיל › את › התלמידים › בזוגות › - › תלמיד › אחד › שואל › והשני › עונה › ולהפך › . כדי לוודא › שהתלמידים › אכן › יודעים › לקרוא › נכון › או › להשיב › נכון › , רצוי › לחזור › על › התרגיל › במליאת › הכיתה . › . 5 תרגילי › האזנה › בכיתה › - › בתרגילים › אלה › נדרשים › התלמידים › לסמן › אותיות › , תנועות › או › מילים › המושמעות › על ידי › המורים › ולפי › בחירתם › . למשל : פרק › , 2 › תרגיל › , 28 › עמ › - › 48 › ' הצעה › למילים : ›››››› ››››› ›››››› ››››› ›› ››››››› ›››››››››› ›››››› ››› ›››› ››› ››› פרק › , 3 › תרגיל › , 19 › עמ › - › 78 › ' הצעה › למילים : ›››››››› ››››››››› ››› ›››››››› ›››››› ›››› פרק › , 3 › תרגיל › , 27 › עמ › - › 83 › ' הצעה › למילים : ›››››› ››› ››››› ›››››› ›››››› ››››› ›››››› ›››› ›››››› ›››› ››››› ››››› פרק › , 4 › תרגיל › , 35 › עמ › - › 131 › ' הצעה › למילים : המילים › בספר › מנוקדות › ניקוד › מלא › עד › סוף › לימוד › האותיות (› פרק › . ) 5 › בפרקים › 6 › › 7-ו מתמעט › הניקוד › בהדרגה ) לפני › אותיות › מאריכות › , לפני "› תא › מרבוטה ›“ ולעתים › גם › לפני “› אלף › מקצורה › , “ וכן › במילים › החוזרות › ונשנות פעמים › רבות › , כמו › . ) ››› ›››› ››› ››› › : הכוונה › היא › להרגיל › את › התלמידים › לקרוא › גם › ללא › ניקוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר