עמוד:50

. 14 הקטינו באטיות את התנגדות הנגד המשתנה שבמעגל הניסוי . רשמו את כיוון הזרימה ואת עוצמת הזרם המרבית במשבצות המתאימות , בשורה השישית שבטבלה . . 15 הרכיבו את המעגל המופיע באיור . 18 . 8 . 16 כוונו את המחולל לאות ריבועי בתדירות של 10 kHz ומתח של . 4 V . 17 כוונו את משקף התנודות לקבלת צורות גלים כמו אלה המופיעות באיור . 18 . 9 העתיקו לדוח הניסוי במדויק את צורות הגלים שקיבלתם ( כולל החלוקה למשבצות . ( רשמו את קנה-המידה של כל אחד מן הצירים . עיבוד תוצאות הניסוי . 1 רשמו הסבירו כיצד משפיעה הכנסת המוט לסליל והוצאתו ממנו על כיוון הזרימה של הזרם בסליל , ועל העוצמה שלו , על-פי התוצאות שתיעדתם בטבלה . 18 . 1 . 2 הסבירו כיצד משפיעה מהירות הכנסת המוט לסליל והוצאתו ממנו על תוצאות המדידה . . 3 הסבירו כיצד משפיע שינוי הקוטביות של המוט על תוצאות המדידה . . 4 על-פי התוצאות שתיעדתם בטבלה , 18 . 2 רשמו כיצד משפיעה ההגדלה או ההקטנה של התנגדות הנגד המשתנה על תוצאות המדידה . . 5 רשמו כיצד משפיעה המהירות שבה מתבצע שינוי ההתנגדות על תוצאות המדידה . . 6 רשמו כיצד משפיע הקירוב של סליל אחד למשנהו על תוצאות המדידה . . 7 על-פי צורות הגלים שסרטטתם , חשבו את קבוע הזמן של המעגל המוצג באיור , 18 . 8 ורשמו אותו בדוח הניסוי . . 8 חשבו את ההשראות של המשרן על-פי קבוע הזמן שמצאתם בסעיף 7 ועל-פי ההתנגדות הידועה של הנגד . שאלה 18 . 3 מדוע בדקנו את ההשפעה של שינוי עוצמת הזרם על יצירת כא"מ מושרה באמצעות סלילים רבי כריכות ולא באמצעות כריכות בודדות כמו אלה המופיעות באיור ? 18 . 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר