עמוד:58

יחידה ד : היצירה היהודית – מענה לאתגר הקיום היהודי / יחידת בחירה פרק : 12 פרשנות ופסיקת הלכה בימי הביניים נושא הפרק : פרשנות המקרא ופרשנות התלמוד , פסיקת הלכה ספרות השו"ת הוראת הפרק : 5-4 שעות מוקד ההוראה : כיצד נתנו הפרשנות למקרא ולתלמוד וחיבור ספרי הלכה מענה לאתגרי הקיום היהודי בימי הביניים ? פעילות מקדימה סיעור מוחין מה יהיו תחומי היצירה היהודית בימי הביניים ? מה יהיו מטרותיה ? ע ל אילו צרכים היא אמורה לענות ? שאלו את התלמידים בכיתה : שאלות מידע : הרגילו את התלמידים לשאול עצמם במהלך הכתיבה שאלות מדעיות . מה ? איך ? מתי ? למה ? איפה ... ? שאלות אילו עשויות לסייע להם לדלות מידע נוסף שלא בחרו לכתוב בתשובתם מלכתחילה . ארגון הידע : הרגילו את התלמידים לכתוב תשובה במבנה ברור , למשל פתיחה וסיכום . סייעו להם להישען על מבנה השאלה בארגון ה תשובה . למשל : פתיחה , גורם א , גורם ב , גורם ג .. פעילויות לסיכום הנושא ניתן לסכם פרק זה בדיון על האישה במשנתו של רש"י . ניתן להביא קטעי פרשנות בהם הוא מתייחס לאישה . היעזרו בפרק הדן בנושא זה בספרו של אברהם גרוסמן על רש"י

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר