עמוד:49

נושא זה מזמן דיון בשאלות של אמונות ודעות . התלמיד צריך להכיר את הטענות של המרכזיות של הנצרות שהעלו בוויכוחים הבין דתיים על מנת להבין מה היו התשובות שניתנו להן . בפרק מופיע קטע מתוך ויכוח הרד"ק בעמ' . 90 אפשר להפנות את התלמידים לתוכן של ויכוח הרמב"ן ולבקש מהם לנסח את התשובות שנתנו היהודים לכל אחת מהטענות של הנוצרים בוויכוח . מוקדים פדגוגיים הערכה היסטורית שילוב שיפוט היסטורי בהוראה הינו נושא שנוי במחלוקת . קראו בנושא זה את מאמרו של יהושע מטיאש המציג את הדילמה בנושא . השיפוט מהווה כלי חווייתי , אשר מאפשר לתלמיד להתחבר אל החומר הנלמד . עם זאת יש להימנע מאנכרוניזם ולהבהיר לתלמידים , את הפער בין דורם ל דור שאותו הם שופטים . הפרק מזמן הערכה היסטורית בנושא יחסה של החברה היהודית למומרים . בפרק יש התייחסות לכך שההמרה הייתה תופעה שפגעה גם במנהיגי הקהילות ובבניהם של רבנים וכן התייחסות לעמדות השונות בחברה היהודית כלפי המומרים . פעילויות לסיכום הנושא השייכות לכלל ישראל בפרק מתוארות הדרכים שבהם חזקו היהודים בימי הביניים את השייכות לכלל ישראל . התלמידים יציעו דרכים קיימות או דרכים חדשות לחיזוק השייכות בימינו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר