עמוד:45

אתגר לתלמידים מתעניינים אגדת ארבעת השבויים התלמידים יקראו על האגדה . . 1 מהן הבעיות ההיסטוריוגרפיות שמעלה הסיפור ? . 2 מהי המחלוקת בין החוקרים ? . 0 מה הייתה תרומתם של החכמים ? . 4 כיצד משתלבת האגדה באירועים ההיסטוריים שאירעו בח'ליפות המוסלמית ? כדאי להפנות את התלמידים בנושא זה לשיעורו של הרב מאיר ליכטנשטיין / שיעור מס' 9 מוקדים פדגוגיים בניית טיעון בפרק זה אפשר לתרגל חשיבה טיעונית : ללמד מה נדרש בחשיבה טיעונית . לזהות טענה + נימוקים בטקסטים ולבקש מהתלמידים לחוות דעה בסוגיית תוך שהם משתמשים במבנה טיעוני . לדוגמה : עלייתם של היהודים לגדולה בארצות האסלאם אפשרה פריחה תרבותית . מרכיבי הטיעון , דר ' אמנון גלסנר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר