עמוד:28

. 2 התרבות המוסלמית והתרבות הנוצרית - דיון משווה : בפרק 2 הוצגו דרכים שונות שסייעו להפצת הנצרות : ביסוס אידיאול וגי , תמיכה ממסדית , בניית מנהיגות רוחנית ותעמולה . בררו עם התלמידים מה היו הדרכים להפצת האסלאם . מה דומה ומה שונה בין דרכי ההפצה ? בין התרבו ת הנוצרית לבין התרבות המוסלמית קיימים הבלים . בררו עם התלמידים מהם ההבדלים . הדגימו כיצד באו הבדלים אלו לידי ביטוי באדריכלות של קתדרלות ובאדריכלות של מסגדים . עזרה לתלמידים מתקשים הפנו את התלמידים לסיור וירטואלי במוזיאון לאמנות האסלאם התלמידים יבחרו אחת מהיצירות ה מוצגות בסרטון ויסבירו מהו תחום היצירה . אתגר לתלמידים מתעניינים התלמידים יבחרו יצירה אחת בכל אחד מתחומי התרבות המוסלמית : שירה , מדע , פילוסופיה , אמנות . לדוגמה : סיפורי כלילה ודימנה , המוקדימה , הפודה מן התעייה והטעות . מהו תוכנה של היצירה ? מה חידש מחבר היצירה בתחום זה ? אילו השפעות היו ליצירה במשך הדורות ? מוקד ים פדגוגי ים מיפוי מושגים א . בנו מפת מושגים לתרבות מוסלמית בימי הביניים . לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר