עמוד:19

ב . אוניברסיטה כדאי לחדד את ההבדלים בין המושג אוניברסיטה בימינו לבין האוניברסיטה בימי הביניים . מה למדו באוניברסיטה בימי הביניים ? ג . אדריכלות התלמידים יציגו דוגמאות לקשר בין ה מבנה לבין צורת השימוש בו ובין האדריכלות של המבנה לרעיונות ול אמונות שהמבנה מבקש לחזק . סיעור מוחין אילו אוניב רסיטות אירופיות התלמידים מכירים ? מה לדעתם הקשר בין התפתחות של עיר לאוניברסיטה שבתחומה ? אילו השפעות יכולות להיות להקמת אוניברסיטה על החברה ? נושאים לדיון . 1 השפעת הנצרות על התרבות הימי ביניימית בפרק מוצגים מספר דרכים שבאמצעותן פעלה הכנסייה בימי הביניים להפצת ה נצרות ולחיזוק כוחה . התלמידים יסכמו את הדרכים השונות : ביסוס אידיאולוגי – הצגת הנצרות כאמת יחידה וכדרך להשגת גאולה אישית . תמיכה ממסדית – פעולותיו של קרל הגדול להפצת הנצרות . פעילות ספרותית – כתיבת ספרים והקמת ספריות . הקמת מוסדות - בתי ספר , אוניברסיטה . תעמולה –האמנות והאדריכלות הנוצרית ככלי להפצת רעיונות בעולם אנאלפביתי . בררו עם התלמידים למי הייתה מיעודת כל אחת מהדרכים ? איזו דרך נראית בעיניהם היעילה ביותר ? הרחבה למורה / 1 הפרשנות הנוצרית למקרא בימי הביניים בקשה למצוא במקרא הוכחות לאמיתו ת הנצרות . אחת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר