|
עמוד:4
הספר , מזמנים דיון באירועים ההיסטוריים מזוויות ראייה שונות . השאלות לסעיפי הפרק והשאלות לחזרה ולדיון - מאפשרים פיתוח חשיבה היסטורית והן כוללות שאלות מסדר חשיבה נמוך ומסדר חשיבה גבוה . בתחום הערכי המטרות הן : טיפוח השיפוט של אירועים היסטוריים , כגון כיצד השפיעה ההשתלבות של היהודים בחיי החברה והכלכלה בספרד על חיי היהודים ועל היצירה היהודית . כמו כן מאפשר הספר טיפוח רגש ההזד הות עם ההיסטוריה של עם ישראל וזאת באמצעות תיאור חיי הקהילה וחיי המשפחה או תיאור התגובה היהודית בתקופת מסעות הצלב . שילוב מקורות מפרשנות המקרא , תקנות קהילה וספרות השו"ת יוצר זיקה בין מקצועות הלימוד ומעודד למידה המחברת בין הידע הנלמד ובין עולמם התרבותי של התלמידים והמורים . הטבלה הבאה מציגה את מרכיבי חומרי הלמידה בספר והמלצות לדרכים ל שילובם בתהליך הוראה - למידה :
|
|