עמוד:14

קריאת הטקסטים והכנת תרשימים במליאה מסבירים לתלמידים שקריאת המשך הפרק , המחולק לתת-פרקים , תיעשה בחלוקה לקבוצות , וכל קבוצה תתבקש להכין תרשים גרפי המבוסס על המידע בתת הפרק שלה , ולהציגו בפני המליאה בעל פה . ענפי כלכלה שונים מעמוד 60 בפרק זה בספר הלימוד מובאים קטעי מידע על ענפים שונים של כלכלה באזור הים התיכון , אותם ענפים שהוזכרו בפירוט שבעמוד 58 ( בפסקה השנייה . ( רמז לכך שאנחנו מתחילים פירוט חדש הוא בכותרת בעמוד - 60 האות א . זהו רמז לכך שיהיה המשך . יהיה לפחות חלק ב . אם מדפדפים הלאה רואים : ב . התעשייה ( עמוד , ( 66 ג . התיירות ( עמוד , ( 70 ד . נתיב תחבורה ( עמוד . ( 72 אנחנו מציעים לחלק את התלמידים לקבוצות , וכל קבוצה תייצג את המידע שקראה בחלק אחד באמצעות תרשים ותציג אותו לשאר הקבוצות . בכל חלק הכותרת היא ההכללה , ובתוך הכתוב יש פירוט של מרכיבי ההכללה הזאת . להכנת התרשים יש שתי מטרות חשובות : . 1 לעזור לתלמידים להבין את הקשרים הלוגיים בין המרכיבים השונים במבנה של הכללה ופירוט באמצעות הצורך למקם כל מרכיב במבנה הזה בענף המתאים לו בתרשים . . 2 להסביר בעל פה את התרשים ואת הקשרים שבין מרכיביו השונים . המהלך של ההסבר בע"פ מחייב : - הצגת התרשים על פי הרצף הלוגי שלו . - קביעת שם לתרשים ( נושא התרשים ) - פירוט המרכיבים הראשיים בתרשים - פירוט של כל אחד מן המרכיבים הראשיים - פירוט נוסף אם קיים - שימוש במילים הקושרות בין חלקי התרשים ומבהירות את הקשרים ביניהם , כמו : שמו של ... כולל , יש , מורכב מ , מחולק ל ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר