עמוד:12

דוגמה לתרשים : במליאה משווים בין התרשימים שהכינו כמה זוגות : האם כל פרטי המידע הוכנסו לתרשים ? האם התרשים מראה קשר של הכללה ופירוט ? ( המונח ענפי הכלכלה הוא המונח המכליל , וכל היתר נמצאים מתחתיו , על אותו הקו , כיוון שהם באותה רמת פירוט ( . מכינים יחד תרשים שמייצג את המידע במשפט : "המוצרים יכולים להיות : מוצרי חקלאות ( חלב ומוצריו , פירות , ירקות , פרחים ) או מוצרי תעשייה ( מטוסים , מחשבים , בגדים : " ( - רושמים בראש התרשים מוצרים , ומבררים אילו סוגי מוצרים מפורטים בטקסט ( מוצרי חקלאות ומוצרי תעשייה . ( רושמים אותם בענפים מתחת ל-מוצרים . - מוצאים בטקסט דוגמות של מוצרים מכל אחד משני הסוגים , ואת הפירוט הזה רושמים מתחת לריבוע של הסוג המתאים . כלומר , זו רמה נוספת של הפירוט . במהלך הכנת התרשים התלמידים מתבקשים להסביר היכן למקם את התאים בתרשים ומה לכתוב בהם . דוגמה לתרשים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר