עמוד:90

סוף הסיפור – פס 24-23 ' . 19 א . לפי פסוק - 23 מי שהביא לניצחון ישראל הוא ה' . ב . ברק ודבורה לא מופיעים כאן . ג . לפי פסוק 23 נראה שלאדם אין כלל השפעה על הנעשה בעולם , הוא כלי בידי ה' . זאת לעומת הפסוקים הקודמים , ש בהם ניתן גם קרדיט לנשים - דבורה ויעל , על שהצילו את עם ישראל . הזמנה לדיון אפשר לקבל כל אחת מהאפשרויות ולהסביר : כוחו של ה' - רוב הסיפור מראה שה' הוא שאחראי לניצחון ולהפסד , הוא הקובע בסופו של דבר מה יתרחש . כוחן של נשים - ראינו שהדמויות המרכזיות בסיפור הן נשים אמיצות ולוחמניות , שבלעדיהן עם ישראל לא היה מנצח . עבודת צוות - רק בזכות השילוב של האומץ של דבורה , שידעה להנהיג את ברק , ושל פעולתה של יעל , ניצחו בני ישראל במלחמה , ו כמובן - ה' מנצח על הכ ו ל ! שופטים פרק ה - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) סוגי השירה המקראית | מחבר : יצחק אבישור , מבוא למקרא , האוניברסיטה הפתוחה , . 1988 החלקים על שירת דבורה במאמר הם מעטים . היבטים פמינסטיים בשירת דבורה | מחבר : גבריאל ח' כהן , על הפרק - כתב עת למורים לתנ " ך בבתי הספר הכלליים , 1997 , ג יליון , 13 משרד החינוך . אמו - חיים גורי . ( שירו המפורסם של חיים גור י על אודות אם סיסרא ) . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : מבחינה תוכנית - הפסוקים שבחרנו להביא מתוך שירת דבורה הם פסוקים המחזקים את התזה של ניתוח הפרק : מעורבות כלל הגורמים - ברק , דבורה , העם וכמובן , 'ה הביאו לניצחון . העיסוק בפרק משלב עיסוק במאפיינים של השירה המקראית ( הכרזה על שירה , חזרות ) אף שאין כאן שירה אופיינית , אלא שירה פרגמנטרית , לא קוהרנטית , שאינה משופעת באמצעים סגנוניים . המרכז בשיר ה זו הוא ההתפרצות הנרגשת על שמחת הניצחון . אין טעות - בפרק ה לא הבאנ ו קומיקס , מ כיוון שמדובר בשירה , ולא בסיפור עלילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר