עמוד:57

. 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : פה אחד - כולם נגד יהושע ! פס' 2-1 . 1 א . המלכים החליטו להתאחד ולהילחם כנגד יהושע : " וטתקבצו יחדו . "להכחם ב . הביטוי שמבטא שהחליטו את ההחלטה ביחד : " ןה אחד" . . 2 א . תר גיל זיהוי במפה . ב . מלכי כנען מיהרו להתאגד כנגד יהושע . נדמה שהוא הולך וכובש במהירות את הארץ ומשתלט לכיוון מערב . כולם פה אחד ? יש עוד קול - פס' 5-3 . 4 א . לפי פסוק , 3 אנשי גבעון שמעו את מה שעשה יהושע ליריחו ולעי . ב . אנשי גבעון שמעו את מה ששמעו עמי כנען . ג . הגבעונים החליטו להגיב בערמה . . 5 נסכם , אפשר להגיד שכל תושבי הארץ , גם ( עמי כנען , ( וגם ה ( הגבעונים , ( שמעו ( אותו הדבר : ( שיהושע וישראל כובשים את הארץ . אבל התגובות היו ( שונות ) . ( הכלל ) החליטו להילחם ביהושע , והגבעונים הם ה ( יוצאים מן הכלל , ( שהחליטו לפעול ב ( עורמה ) ולמצוא דרך שאינה מלחמה . * בחרנו להתעכב על ההבדלים בין תגובת הגבעונים לבין תגובת עמי כנען , לא רק לטובת הבנת הנקרא כאן , אלא כתשתית לפרקים הבאים . למעשה , הגבעונים " חצו קו" של נאמנות . ולכן , עמי כנען יראו בגבעונים אויבים , ולא בישראל . ולא רק זאת , אלא שברגע האמת - יהושע יממש את ברית חסות ההגנה שלו לגבעונים , וכל מאזן הכוחות ישתנה . . 6 א . רשימת הציוד של הגבעונים : שקים בלים , נאדות יין בלים , נעלים בלויות , שמלות בלויות , לחם עבש . ב . השערות - מהי התכנית ? קשה לשער . הפסוקים מסקרנים מאוד : יש ערמה , יש תחפושת , יש ציוד . תיאור מאוד מגרה את הדמיון וכדאי לתת לו פתח באמצעות ההזמנה לשער השערות . בכיתות ש בהן זה מתאים אפשר לקיים שיחה בכיתה . פעמים רבות סיעור המוחות מיטיב עם התלמידים ומאפשר יצירתיות . תרמית הברית - פס' 15-6 . 7 לפי פסוק - 6 הגבעונים התחפשו לנוודים שבאו מארץ רחוקה . . 8 לפי פסוק - 6 הגבעונים ביקשו מיהושע שיכרות איתם ברית . אחרי " עצרו" - אנחנו עולים מדרגה : להבין למה הם התחפשו ומה משמעות הברית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר