עמוד:38

. 18 במכוון לא ערכנו טבלה מסודרת . הרעיון הוא כלל י : להבין שיש דמיון ודרכו להעצים את השוני - מעמדו הנמוך של יהושע ביחס למשה . א . נקודות דמיון - נס , מים , מנהיג , מעבר . ב . נקודות שוני – משה הוא המטה את ידו ואילו ביהושע - דבר ה' ופעולת הכהנים . בנוסף , קריעת ים " גדולה" יותר מחציית נהר . בנוסף , בסיפור יהושע אין סכנת חיים . בסיפור הירדן האבנים המוחשיות מזכירות את הנס . הזמנה לדיון הצעות - לראות בעיני התלמידים ... ההשוואה מושכת לכיוון שמשה הו א מנהיג גדול יותר , הנס גדול היותר , מושא החציי ה גדול יותר . . 19 אפשר להגיד שיהושע הוא לא הגיבור , כי הוא עשה מעשה פשוט יותר מ זה של משה , וה' כל הזמן היה איתו . . 20 א . כן , ההבטחה של ה' התקיימה . ב . הנפלאות – חציית הירדן . ג . גיבור הסיפור הוא . 'ה סיכום - הזמנה לדיון העלנו שתי אפשרויות : שיהושע הוא הגיבור של הסיפור , ושה' הוא הגיבור של הסיפור . כאן יכול כל תלמיד להביע תמיכתו בעמדה כזו או אחרת . יהושע פרק ה ( פס' - ( 15-13 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) יהושע ה : פגישת יהושע עם המלאך , יהודה איזנברג , לפני היות מלך , עיונים בספר יהושע , ספר י המרכז , . 1995 מובא באתר דעת . התגלות המלאך ליהושע , שמואל אחיטוב , מקרא לישראל , עם עובד , מאגס , , 1995 עמ' . 110-109 . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : הערת מבוא - תכנית הלימודים לא כוללת פסוקים , 12-1 אלא פותחת ישירות בפסוק . 13 על מנת לגשר על פערי המידע הבאנו את תקציר האירועים במבוא לפרק . תמצית עיקר הפעולות של יהושע , שמטרתן איחוד העם ו"יישור קו" בהתנהגויות המבטא ות אמונה וקשר עם ה' של כל העם . עיקר היחידה – מתודיקה : ניתוח מסרים גלויים וסמויים בטקסט . מסרים גלויים - הבנת הנקרא בהקשרו - קדושת הארץ . מסרים סמויי ם ( ליהושע ) - על הקשר שלו עם ה' ועל הקשר של ה' אתו ( שליחת שר צבא ה' כעזר ליהושע ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר