עמוד:37

אבני זיכרון פרק ד , פס' 24-20 12 . א . בעתיד - אבני ה גלגל יסמלו את האירוע של הובלת ישראל בידי ה' במעבר הירדן . ב . הצעה להשלמת הקומיקס : האבנים האלה מסמלות את מעשה הנס שעשה ה' ל עם ישראל / שעשה יהושע לישראל / שקרה לישראל כשהם נכנסו לארץ - חציית הירדן ! ג . עמי כנען צריכים לדעת שה' חזק ומוביל את ישראל . ד . בהווה - ישראל צריכים לדעת ש עלי הם להמשיך להאמין . 'בה השאלות על פי רצף הפסוק . הזמנה לדיון א . הדברים שחשוב לזכור : להאמין בה' ; שה' עם ישראל ; שה' נתן לישראל את הארץ . ב . אפשר ללמוד על יהושע שהוא מאמין וצנוע ; שהוא לא רואה את עצמו כמי שהוביל את העם ; שהוא מוקיר תודה . 'לה מי הגיבור של הסיפור ? . 1 שאלת פתיחה לפני החקר - שאלה ראשונית להצפת עמדות התלמידים ומורכבות הסיפור . אפשר להציע גיבורים שונים : יהושע , , 'ה ה כהנים , ארון הברית . חשוב הנימוק . זאת הזדמנות טובה לברר את המושג " גיבור " - גיבור ספרותי , גיבור ב על כוחות . גיבור ספרותי הוא הדמות הראשית בסיפור , שפעולותיה ומעשיה הם הציר המוביל בדרמה . גיבור " בעל גבורה" הוא אדם אמיץ . בסיפורי פנטזיות שונים הוא לעתים גם בעל כוחות על . " בעל גבורה" אינו בהכרח הגיבור הספרותי של הסיפור . בחלק הבא נציע שתי תשובות : התשובה הראש ונה היא יהושע . לאחר מכן נפסול אפשרות זו ונציע אפשרות שנייה - . 'ה . 2 השאלה בנויה לפי מבנה של השוואה ומסקנה . בסעיף ד פתחנו גם למסקנות נוספות , שלא עונות ישירות על השאלה - אבל פעמים רבות השוואה פותחת פתח לעוד מחשבות . א . בפרק ג פס 7 ' כתוב שה' הבטיח ליהושע שהוא י גדל את שמו ויהיה איתו כמו שהוא היה עם משה . ב . בפרק ד פס 14 ' כתוב שה' הגדיל את יהושע ושהעם עם יהושע כמו שהיה עם משה . ג . מסקנה לשאלת מי הגיבור - יהושע ! הוא גדול כמו משה . * מסקנות אפשריות נוספות : ה' מקיים את הבטחותיו ; ה' מאמין ביהושע ; לעולם משה יה יה מקור השוואה . . 17 הזמנה ליצירה – סיפור חציית ים סוף . מדוע פעילות זו חשובה ? הבנת אירוע חציית ים סוף היא נדבך הכרחי להשוואה . אנחנו מזמינים לפעילות שמטרתה הזדמנות לביטוי הבנת האירוע . משם נוכל לצאת להשוואה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר