עמוד:33

. 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : ביחידה זו יש הרבה התארגנות , התכוננות ובניית מתח לקראת " נפלאות" פסוקים , 13-1 עד לרגע האמת – מפסוק . 14 אנחנו מנסים ביחידה זו לבנות את המתח . ביחידה זו הרחבנו גם על אודות הירדן בהיבטים שונים - גאוגרפיים , פוליטיים ואפילו בשירה ו בזמר . מדוע ? כדי להבין את גודל המעשה , כדי להבין את משמעות הגבול הטבעי , וגם כהזדמנות להרחיב את הדעת ואת הלב . את הפסוקים מפרק ד הצמדנו לפרק ג כסיכום של היחידה - סיום מעשה חציית הירדן . את ההשוואה המתבקשת לחציית ים סוף אנחנו שומרים ליחידה האחרונה - לטובת ההשווא ה של דמות יהושע לדמות משה בשאל ה : מיהו הגיבור של הסיפור ? בסוף הלימוד של היחידה אנחנו מציעים לחלץ ולהציף ציר מרכזי ביחידה - שאלת הגיבור . מי למעשה מוביל את העם לחציית הירדן ? לכאורה , התשובה פשוטה – יהושע . אבל הצמידות לה' ולארון ה' והתזכורות המתמידות של משה - כל אלה מערערים את התשובה - אולי לא יהושע הוא הגיבור ... אולי ? 'ה אולי הארון ? ... מחר יעשה ה' בקרבכם נפלאות - פס' 6-1 התארגנות לקראת יום המחר - מיפוי וחלוקת התפקידים . הרחבה לעניין הארון והלוויים . דברי ה' ליהושע - פס' 8-7 אבחנה טקסטואלית בין עידוד להנחיה . דיון : קישור למשה - האם הסצנה מגדילה או מקטינה את יהושע ? הנחיות אחרונות לפני מעבר הירדן - פס' 13 9 בעיקר ענייני הבנת הנקרא והבנת התכנית . רגע האמת ! - פס' 17-14 היבט אחד - הבנת הנקרא והבנת המימוש של נס חציית ה ירדן . היבט נוסף - הרחבה בתחום הירדן להבנת גודל הנס ולהרחבת הדעת . סיום הסיפור - פרק ד' פס 24-15 ' פס - 19-15 ' היבט גאוגרפי - הבנת המיקום החדש . פס - 24-20 ' גלעד הזיכרון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר