עמוד:29

19 . א . הביטוי : חזק ואמץ . ב . הצעות לשאלת החזרה : להראות שכמו שה' חיזק את יהושע וסמך עליו , כך גם העם . / אחדות הסגנון . / להראות את האופן שבו העם רוצה לראות את המנהיג שלו . שאלה זו אפשרית גם כדיון בכיתה , כמובן . הזמנה לדיון מדוע אומרים כל כך הרבה פעמ ים " חזק ואמץ" ליהושע , האיש שאינו פחדן ? הצעות : ה' רוצה להשאיר אותו קטן ומפוחד . / המשימה מחייבת חוזק ואומץ . / כדי שיהושע לא יבוא שחצן למשימה . / כולם מפחדים . / לעודד את יהושע . / זו הפעם ה ראשונה שיהושע ניצב לבד ו מול משימה , בלי משה . / כולם רוצים מנהיג חזק ואמיץ . יהושע פרק ב - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : על דמות רחב - מאמר של ד"ר גליה סמו באתר מקראנט . על כיבוש יריחו - בין פרק ב לפרק ו - מדוע הכיבוש הנסי של העיר יריחו הצריך פעולת מרגלים ארצית ? מאמר של גליה דורון באתר מקראנט . על יהושע ורחב - הזוג המוזר - קישור לסרט-הרצאה של פרופ' זקוביץ ופרופ' שנאן . . 2 מבנה עקרוני של מהלך הפרק : הבנת הסיפור - רמת הבנת הנקרא : ה מסר - הפחד של אנשי יריחו מיהושע . זריעת זרע רעיון ההבטחה לרחב - רעיון שייפרע בפרק ו . דיון בדמות רחב - במה שונה מן / דומה לדמות המרגלים ובאיזה אופן היא מציגה את המרגלים ? דיון - האם הריגול בארץ נחוץ , רצוי או ראוי ? . 3 הערות לרצף ו תשובות לשאלות : . 1 שליחת המרגלים - פס' 1 א . המרגלים יצאו משיטים לעיר יריחו . ב . תרגיל זיהוי במפה . . 2 רעיון ההגנה באמצעות חומה בא לידי ביטוי במפה - בציור חומה שמקיפה את העיר כמה פעמים - חומה בתוך ח ומה בתוך חומה . בנוסף , נדמה שהעיר הרבה יותר קטנה מהחומה . . 3 א . משימת המרגלים היא " לראות את הארץ" . ב . כתוב " חר ש" כי מרגלים צריכים להיות חשאיים , שלא יגלו אותם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר