עמוד:23

יהושע פרק א - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) : יהושע בן נון בתולדות המסורת המקראית : א | מחבר : אלכסנדר רופא , תרביץ ע"ג , תשס"ד , מאגנס . " יהושע תלמידו של משה , " דמויות מן המקרא , עדין שטיינזלץ , משרד הביטחון , . 1980 על דמותו של יהושע בהשוואה לדמותו של משה - המשכיות וחידוש בדמות יהושע : מה היתרונות של יהושע על פני משה ? אילו דברים יהושע עושה שמשה לא יכול לעשות ? דמותו של יהושע | מחבר : שמואל אחיטוב , מתוך מקרא לישראל , עם עובד , מאגנס , תש"ן - תשס"ד . במאמר מציג אחיטוב את דמות יהושע בהשוואה למשה וכ ממשיך דרכו של משה . דרכים שונות של הורשת הארץ במקרא | מחבר : זאב וייסמן , על הפרק , גיליון , 2000 , 17 משרד החינוך . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : א . פס' - 1 הצגת יהושע בשני אופנים : א . 1 . בזכות עצמו , כמי שכבר הוצג לקוראים בתורה . א . 2 . ברוח הפסוק הראשון - בהשוואה למשה ( כאן מובא מדרש חז"ל . ( ב . פס' - 9-2 בירור המשימות שניתנו ליהושע : עבודה טקסטואלית . ב . 1 . בירור המשימות של יהושע – מתוך הכתוב . ב . 2 . " חזק ואמץ" - על מה ולמה ? ב . 3 . דיון בארץ כנען - כמושג אוטופי ( שימוש במפות , ( ובירור משמעות עמי כנען . ב . 4 . חזרה לשאלת " חזק ואמץ" ודיוק במשימות יהושע - לאחר החקר - הבנת גודל המשימה וחשיבות העידוד . ג . פס' - 15-10 תגובת יהושע למשימה : מיקוד בהיענות , בפרקטיות , באופי של יהושע כמנהיג . ד . פס' - 18-16 תגובת העם לדברי יהושע : ד . 1 . עבודה טקסטואלית שעיקרה חילוץ רעיון מרכזי : קבלת העם את מנהיגות יהושע . ד . 2 . " חזק ואמץ" מפי העם - התעכבות על טקסט ( מילה מנחה ) ועל משמעות . חלק ב - הערות לפרקי הספר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר