עמוד:117

בתנ"ך , למילה אפוד יש שתי משמעויות : א . הבגד המיוחד של הכוהנים העסוקים בקדושה . ב . פסל מיוחד , שיש לו קשר עם האל , שבעזרתו אולי היה אפשר לתקשר עם , 'ה לשאול שאלות ולקבל תשובות . הטקסטים הכו הניים מדגישים את האפוד כחלק מלבוש הכהונה , והטקסטים האחרים מדגישים את תפקידו כחפץ ניחוש ( במיוחד כמחזיקם של האורים והתומים , ובכל מקרה כחפץ שאילה בה' – ראה שופ' יח , . ( 5 נדמה שאי אפשר להציג את האפוד ללא הפסל , ושמדובר בשניים שהם אחד : אפוד ותרפים . חוקרים ופר שנים מסבירים את הפעולה הזו בשתי דרכים שונות - אחת של מעשה תמים למען ה' שסופו רע . שני יה - של מעשה שמטרתו לפאר את גדעון . האפשרות הראשונה עולה בקנה אחד עם האמונה של גדעון , 'בה עם הסירוב של גדעון למלוכה והאדרת . 'ה השניה - קריאה חתרנית , שאפשר לבסס אותה אולי על שינוי שחל ב גדעון לאחר ההצעה , אולי תכנון מוקדם של לקיחת הזהב מידי המלכים . אפשרות ביניים - גדעון עשה מעשה של מלך בפועל , הקמת מרכז פולחני . זה מעשה של זי כרון וגלעד למלחמה - ובכך פאר גם את ה' וגם את עצמו . . 16 א . האפוד יהיה מכשול , בעיה לבית גדעון . ב . " למוקש" . סוף ימיו של גדעון - פס' 28 . 17 א . לא , המדיינים לא המשיכו לתקוף את ישראל . ב . 40 שנים של שקט . הזמנה לדיון בתקופת המנהיגות של גדעון ... . 1 מצד אחד – האמונה של העם בה' התחזקה בגלל הניצחון ; מצד שני – לפי בקשתם נראה שהם רואים בגדעון את המושיע המשמעותי . . 2 הקשרים שבין השבטים : מצד אחד – נראה שהשבטים שתפו פעולה במלחמה נגד מדיין , ודבר זה ודאי קרב ביניהם ; מצד שני – לפי תגובת אפרים אנחנו למדים שלא כל השבטים היו פעילים באותה צורה ודבר זה יצר חיכוכים וקנאה . פרידה מגדעון 18 . א . הצעות לכותרות לתמונות – לראו ת עי ני התלמידים . ב . תכונות אופי בגדעון – הצעות : אומץ , נחישות , כושר מנהיגות , אמונה , 'בה הססנות , צניעות , כושר תכנון צבאי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר