עמוד:103

גדעון - מי אתה ? . 5 א + ב . נגחא : בעל כושר מנהיגות ואמיץ - ראינו תכונות אלה בשיחה עם מלאך ה' . גדעון מתייצב מולו , דורש הסברים , נאמן לעמו ולא מפחד . עורבי : הססן , פחדן , זהיר - ראינו תכונות אלה כש ה' ממנה אותו להושיע את העם . גדעון לא מסכים מייד , בהתחלה הוא מסרב בטענה שהוא צעיר מדי . הוא מהסס ואפילו מבקש מ ה' סימן שיוכיח לו שהוא לצידו . ינשופי : מאמין בה' ומייצג את העם – ראינו תכונה זו כשהוא מסכים להרוס את המזבח של אביו כי ה' דורש זאת , ומייצג את העם לפני ה' בשיחה עם מלאך ה' . ג . תכונות נוספות : לא סומך על אף אחד , פרפקציוניסט - בודק כל דבר עד הסוף , נאמן . . 6 א . לגדעון נוסף הכינוי : ירובעל . ב . הסיבה לכינוי זה : " ירב בו הבעל ךי נתץ את מזבחו" - הבעל יעמוד מולו במשפט על ששבר את מזבחו . . 7 דוגמאות שהתלמידים יכולים לתת מתוך המקרא : משה , יעקב , ישראל , שמות בני יעקב . עוד - התלמידים יכולים לתת דוגמאות מהעולם שלהם – לדוגמה ילד או ילדה שנולדו בחנוכה ושמם אוריה , או ילד או ילדה שנולדו בט"ו בשבט ושמם נטע וכדומה . שופטים פרק ו ( פס' - ( 40-33 הערות למורה המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) פרשת גדעון : עליית גדעון | מחבר : ישראל רוזנסון , שפוט השופטים : עיונים פרשניים בספר שופטים , תבונות , תשס"ג . ממחצית המאמר - מיקוד במשמעות האות . לטענתו - עניין הטל והחרבה הם בעלי משמעות תוכנית , לא רק בהיפוך האותות , כהבטחה אלוהית לפריון ולייבול , אלא הבטחה סמלית לנ י צחון על המדיינים הפורעים ביבול של ישראל . . 1 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : יחידה זו מורכבת משני חלקים . האחד - פסוקים - 35-33 ההערכות לקרב , ונדמה שכבר יוצאים ... סצנה פומבית , שמציגה את גדעון כמנהיג בעל מוטת כנפיים רחבה . חלק שני - פסוקים - 40-36 סצנה פרטית ב הרבה , המציגה את גדעון בעוד היבטים , שלמעשה כבר מוכרים לנו - חושש , מבקש סימן . שלוש ארבע ו ... נערכים למלחמה ! - פס 35-33 ' שלב א - הבנת הנקרא – מי האויבים ומי בצד של גדעון . שלב ב - דרך הדיון - ביסוס היתרונות של הצבא הגדול כהכנה לצו המפתיע של ה' בפרק ז - לצמצום מספר הלוחמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר