עמוד:10

לקרב את מושאי הלמידה אל התלמידים , ו " להכניסם " אל תוך חדר הכיתה . הת למידים יכולים לדלות מידע רלוונטי מן התמונ ות ולעמוד על הקשר שבינ ן לבין התופעה או התהליך המוסברים בטקסט . התלמידים יכולים להשוות בין תופעות דומות המתרחשות במקומות שונים . איורים לאיורים חשיבות גדולה במקומות שבהם מתגלות מגבלות של התמונות המצולמות . השימוש באיורים בספר קיים במקרים הבאים : כאשר יש צורך להמחיש תופעות ותהליכים באמצעות מודלים – לדוגמה , מודל התמורה הגאוגרפית , או חתך מחירי קרקע בעיר . כאשר מוצגים תהליכי שינוי שחלים לאורך זמן באופן סכמאטי , לדוגמה , התפתחות של מטרופולין , תהליך התברגנות . מפות לפיתוח מיומנויות של הפקת מידע ממפות , פירוש המידע , ניתוחו ויישומו יש מקום חשוב בהוראת המקצוע . לפיכך , הספר כולל מגוון של מפות רלוונטיות לנושאים הנלמדים בו . המפות שורטטו בידי קרטוגרפים מקצועיים והן עומדות באמות מידה קרטוגרפיות תקניות . המפות מאפשרות : בחינה של הביטוי המרחבי של התופע ות המוזכרות בטקסט , כמו למשל , התפשטות שפות , תפרוסת הדתות בעולם , ערי עולם , שיעור הבערות וכדומה . מציאת הקשר בין כמה תופעות המופיעות באותה מפה – למשל , שיעור העיור במדינות העולם ותפרוסת ערי ענק . מציאת הקשר בין תופעות רלוונטיות במפות שונות - לדוגמה , המתאם בין מפת שיעור הריבוי הטבעי , גובה התמ " ג , וגובה אינדקס הפיתוח . ספר הלימוד , והפעילויות שבו מעודדים תרגול וחיזוק מיומנויות שימוש במפות . התלמידים נדרשים לחפש מקומות ותופעות , להפיק מידע ממפות ולהסיק מסקנות מעיון בהן . דיאגרמות וגרפים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר