עמוד:9

להיות מאוחסן בזיכרון ארוך טווח , הוא אינו נשלף משם כאשר יש בו צורך בעקבות תנאים הנוצרים בזיכרון הפעיל , אם אין מיישמים אותו למצבים חדשים . המידע מוצג באמצעות מקורות מידע מגוונים בספר משולבים מקורות מידע מגוונים , חלקם טקסטואליים וחלקם חזותיים , וישנה הכוונה לשימוש מושכל במקורות המידע ולרכישת מיומנויות של אוריינות מידענית . מקורות מידע טקסטואליים הטקסט המרכזי כולל מידע חדש ועדכני , הכולל ממצאי מחקרים ונתונים סטטיסטיים מעודכנים . בנוסף לטקסט המרכזי ולדוגמאות הרבות , ישולבו בספר : קטעי העשרה קטעים המרחיבים את הנושא העומד במוקד הפרק או הסעיף . לדוגמה בתחום הגלובליזציה ישנו קטע העשרה על האיחוד האירופי שהוא אחד המובילים את התהליכים הגלובליים בעולם , ובתחום המגפות בעולם ישנה הרחבה בנושא שפעת החזירים המבהירה את הקשיים בהתמודדות עם מגפה הפורצת במהירות . חקרי מקרה במקרים מסוימים , נכללים בפרקים חקרי מקרה הממחישים באופן נרחב יותר את התהליך או הנושא הנדון . לדוגמה סיפורו של חוק הרעלה בצרפת מעלה אל פני השטח התנגשות ערכים בין הזכות לחופש דת ולחירות אישית לבין ערכים ליברליים-חילוניים . מקורות מידע חזותיים בספר הושם דגש על אמצעי הדגמה והמחשה להבהרת התכנים ; הוא כולל שפע של אמצעים חזותיים מגוונים – מפות , תמונות , ו איורים . בגיאוגרפיה בכלל , ובנושאי חברה ותרבות בפרט - יש חשיבות עצומה לאמצעי המחשה והדגמה חזותיים . אמצעים אלה מסייעים להבנת תהליכים , ובנוסף הם מעניקים ללומד הזדמנות לפתח מיומנויות הפקה ועיבוד של מידע ממקורות מגוונים . בנוסף , השימוש באמצעים החזותיים המגוונים מאפשר לתלמידים שסגנון הלמידה שלהם אינו טקסטואל י דווקא אלא ויזואלי – לקלוט ולהבין את התכנים ה קשים ללמידה . האמצעים החזותיים ש נכללו בספר הלימוד הם : תמונות התמונות שולבו בספר במטרה להביא את הביטוי החזותי המיטבי לתופעות ולתהליכים הנידונים , והן מאפשרות להשיג כמה יעדים לימודיים : להמחיש ולהדגים את התופעות והתהליכים על-מנת לסייע בפיתוח והבניה נכונים של המושגים שעל התלמידים לרכוש .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר