עמוד:103

כולם פה אחד ? יש עוד קול ... פס' 5-3 הפסוקים 5-3 מתמקדים באנשי העיר גבעון ובתגובה שלהם לאיום שהיווה יהושע . גבעון הייתה אחת מארבע ערים שבני העם החיווי ישבו בהן : בארות , הכפירה , קרית יערים , וכמובן - גבעון עצמה . למעשה , גבעון הייתה העיר המרכזית . 3 מצאו במפה את ארבע הערים של העם החיווי : 4 א . לפי פסוק - 3 מה שמעו אנשי גבעון ? ב . האם מה ששמעו אנשי גבעון דומה או שונה ממה ששמעו מלכי עמי כנען ( לפי פסוק ?( 1 ג . באיזו דרך החליטו אנשי גבעון להגיב ? אמנם התכנית כולה עוד לא ברורה לנו , אבל בפסוק 4 יש מילה אחת שמבטאת את הכוונה של אנשי גבעון . מצאו את המילה והעתיקו אותה למחברת . ד . האם תגובתם של אנשי גבעון דומה לתגובתם של כל עמי כנען , או שונה ממנה ? במה היא דומה או שונה ? 5 נסכם : כל תושבי הארץ , גם ( במחברת ) ( עמי כנען / הגבעונים , ( וגם ה ( במחברת ) ( עמי כנען / הגבעונים , ( שמעו ( במחברת ) ( דברים שונים / את אותו הדבר : ( שיהושע וישראל כובשים את הארץ . אבל התגובות היו ( במחברת ) ( שונות / דומות . ( ( במחברת ) ( הרוב / רק הגבעונים ) החליטו להילחם ביהושע , והגבעונים הם ה ( במחברת ) ( היוצאים מן הכלל / כמו הרוב , ( שהחליטו לפעול ב ( במחברת ) ( יושר / עורמה ) ולמצוא דרך שאינה מלחמה . פס' 3 גבעון - עיר מרכזית בכנען . אחת מארבע הערים של החיווים - בארות , כפירה קרית יערים , וגבעון עצמה . פס' 4 המה - הם . בערמה - בתחכום , בעזרת תכסיס , בדרך לא ישרה , כדי להשיג משהו . ויצטירו - ציירו את פניהם ( התאפרו , ( או : שיבוש של המילה " . "הצטיידו בלים - ישנים , מרופטים . ונאדות - הנאד הוא כלי עשוי עור , בדרך כלל לשמירה על נוזלים . מין מימייה או שלוקר . ומבקעים - שיש בהם בקעים , שברים . ומצררים - שהם בצרורות , קשורים זה לזה . פס' 5 ונעלות - נעליים . ומטלאות - שיש בהן טלאים ( מטרת הטלאים - לכסות חורים גדולים . ( ושלמות - ושמלות . לחם צידם - הלחם שלקחו כצידה לדרך . נקדים - עם נקודות של עובש ( הכוונה היא שהלחם היה יבש ומלא עובש . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר