עמוד:5

דרכים ליישום העקרונות קירוב התלמידים אל הסיפורים ויצירת זיקה אל ימינו הספר מנסה לקרב את הסיפור המקראי אל עולמם של התלמידים ומתבסס על שני צירים מרכזיים ו האחד מדגיש את נקודת המבט הקשורה בתקופה ובמרחב התיאולוגי-תרבותי-חברתי שהאירועים התרחשו בו , ואילו השני מדגיש את נקודת המבט של ימינו וקושר את האירועים לעולמנו בהתאמה לעולמו של התלמיד . התלמיד מוזמן להצטרף למסעם של בני ישראל בדרכם "להיות עם , " להתמודד עם קשיי המסע , להתלבט בדילמות הערכיות והמוסריות , להגיב , להעריך ולשפוט . שני הצירים הללו יאפשרו לתלמידים להבין את הסיפור בשלמותו - הן ברובד האנושי והן ברובד האמוני-ייחודי . הצגת סיפורי המקרא ברובד הכלל אנושי הספר מקשר בין סיפורי המקרא הנטועים בעולם העתיק , ובין התקופה שאנו חיים בה . הדבר מאפשר לתלמידים לראות את הסיפור המקראי גס כסיפור אנושי שערכיו אוניברסליים , וכך הלמידה נעשית רלוונטית עבורם . פיתוח ראייה ביקורתית באמצעות פרשנויות ועמדת התלמיד הספר מציג גישות שונות אל הטקסט , הן מתוך הפרשנות המסורתית והן מתוך הפרשנות המודרנית . בעת שהתלמיד נחשף אל הפרשנויות השונות הוא גם נדרש להציג את עמדתו . לעתים הוא מתבקש להכריע בין הפרשנויות השונות ולנמק את בחירתו , ולעתים להציג את עמדתו ללא קשר לפרשנויות . לכל הבעת עמדה או דעה עליו לתת הסברים ונימוקים . פיתוח גישה רב-תחומית - קישורים לתחומי דעת נוספים הספר פותח בגישה רב-תחומית תוך יצירת קישורים עם תחומי דעת נוספים בארכיאולוגיה , ספרות ואמנות . קישור בין תחומי ידע תורם לפיתוח ראייה רחבה וכוללת אצל התלמיד ומאפשר לראות את המושגים , הרעיונות , הערכים והמיומנויות בהקשרים שונים , רחבים ומורכבים . עם זאת , מקצוע התנ"ך הוא המוביל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר