עמוד:480

. 16 הפ > תוח וההגדלה - לאחר הפיתוח וההגדלה נותרת בידינו תמונה למזכרת . א . מה התפקיד התחבירי של החלק המסומן במשפט ? שחברו את החלק כך שיהיה פסוקית במשפט . ב . שמות פעולה נפוצים מאוד בטקסט עיוני ובטקסט מידע בפרט . מצאו בקטע את שמות הפעולה . . 17 נותרת - איך בנוי פועל זה ? נתחו שורש ובניין . במשפטים הבאים נוקדו מילים הקשורות לשורש זה . נתחו אותן : חלק הדיבור והתבנית ( בניין / משקל . ( יש לו יתרון עליו . / מותר לכם להיכנס . / הרגשתי מיתר . / יתר האנשים יצאו . / האורח הותיר את רוב הסעודה . . 18 קרני האור החודרות למצלמה בפעולת הצילום מחוללות תהליך כימי בסרט הצילום שבתוכה , המאפשר את העתקת גוני האור לנייר . נתחו את המשפט מבחינה תחבירית : מה סוגו ? כמה פסוקיות / איברים יש בוי סמנו את תחומם . אם יש פסוקיות ציינו את תפקידן . אתרו במשפט את הנשואים ואת הנושאים . ציינו את התפקיד התחבירי של המילים המסומנות במשפט . שחברו את המשפט למשפט מאוחה ( מחובר . ( 1 פסקת המשן ( שילוב סוגות , הבעה . ( א . כתבו פסקת המשך לקטע בפעילות לעיל . ההיגד הראשי של הפסקה יהיה : היום הצילום תופס מקום חשוב בחיינו . תוכלו לשבצו בתחילת הפסקה בסופה או באמצעה . ב . 'קליק" - לחיצה אחת על כפתור המצלמה , והמראה שאותו ראינו מוטבע על פיסת נייר לנצח . . 1 הפכו את המשפט למשפט בטקסט הפעלה ( הוראות . 2 . ( הפכו משפט זה למשפט בטקסט שכנוע . 11 צ 1 ר IQUJ 1 01131 ! ( שילוב ניתוח תחבירי , שחבור , טקסט הפעלה . ( א . "בטרם" - פירושה "לפני ש . " ... נתחו את המשפט בשלט : ציינו את סוגו , ואת תפקידי חלקיו . ב . שחברו את הכתוב בשלט לפי ההנחיות הבאות : . 1 למשפט מאוחה . 2 למשפט עם נושא סתמי . 3 לנושא שהוא צורת מקור . 4 הפכו את הפסוקית בשלט למשפט יסודי . . 5 למשפט עם פסוקית נושא ג . מדוע , לדעתכם , השלט מנוסח כך ולא באחת הדרכים ששחברתם בסעיף ב ? מתנה למורה ללשון ( שילוב הבעה , מכתב , ניתוח תחבירי . ( ( מקרה אמיתי ) בעת שמיהרה לשיעור לשון , החליקה המורה במסדרון בית הספר ושברה את הרגל . בימים ששכבה בבית החולים רצו התלמידים לשמח אותה וכתבו לה מכתב מכל הכיתה , ובו איחולי החלמה . אבל איך משמחים אותה עוד יותר ? אחת התלמידות הגתה רעיון - לנתח את כל המשפט ניתוח תחבירי , וכך עשו . כתבו למורה מכתב עם איחולי החלמה - ונתחו את חלקיו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר