עמוד:402

. 10 עיסוקו של אדם - אחת הדרכים להוציא לפועל את רוח היצירה . . 11 המפתחות בפנים . . 12 ההיסטוריה האנושית - שרשרת ארוכה של אירועים . . 13 אחד ממאפייניה של התרבות האנושית המודרנית - היכולת להיחשף לגוונים שונים של תרבויות . . 3 הפעלים האוגדיים הם . נהיה , הפך ל , נעשה , נהפך ל , היה ל , נשאר . א . נתחו את המשפט הבא . הקרנף נעשה לסמל השמירה על חיות הבר , הנמצאות בסכנת הכחדה . ב . החליפו את "נעשה" ב4- פעלים אוגדיים שונים ונתחו את המשפטים שקיבלתם . A פועל אוגדי או רגיל ! א . הבחינו בין פעלים אוגדיים לבין פעלים רגילים , ונתחו את המשפטים הבאים . . 1 לכמה ימים הפכה העיר למרכו אוהבי זמר . העיר הפכה את האזור התעשייתי למרכז בילויים . . 2 התעודות נשארו בארון . התעודות נשארו תקפות . . 3 הילדים נעשו בוגרים . הסרטים נעשו בתקציב דל . ב . הסבירו את הבדלי המשמעות של זוגות הפעלים : הפכה / הפכה , נעשו / נעשו . ג . הסבירו את ההבדל בין שני האיורים : . 5 ת » קונצי » ק - התאם נושא-אוגד . האוגד מתאים לנושא במין , במספר ובגוף . סמנו את האוגד הנכון , ונמקו את בחירתכם . . 1 פשרה בין הצדדים היא / הוא / הם הפתרון למצב כרגע . . 2 המשימה הראשונה היה / הייתה שינוי שיטת הממשל . . 3 חמשת הבנים הגבוהים בשכבתנו הם / הוא / היא נבחרת הכדורסל . . 4 הדאגה העיקרית שלנו היא / הוא ביטחון המדינה . . 5 הספר האחרון שקראתי היא / הוא הסיבה להרהורים שלי בנושא זה . . 6 פריחתם של עצי זית הם / היא / הוא הגורם לאלרגיה של אנשים רבים בארץ . . 7 הפגנה היא / הוא / הם אחד האמצעים לעורר דעת קהל . פעילויות בנושא : משפטי "יש ואין " ( חובה : ( 9 , 6 . 6 המשפטים הבאים מכילים את המילה "יש" ואת תחליפיה - "אין" והפועל "היה" בנטיותיו השונות . א . סמנו במשפטים את הנשוא ואת הנושא . ב . כתבו את מסקנותיכם : מתי משתמשים במילה "יש , " ומתי במילים "אין , " "היה ? " ג . ציינו ליד כל "יש " את המשמעות : קיום , שייכות או צריך ( לעשות . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר