עמוד:392

פעילויות סיכום : חלקי המשפט ( חובה : 19 ) . 16 הטקסט העיוני מצטיין במשפטים ארוכים , המכילים משפטים מורכבים ( יחסי שעבוד ) ומשפטים מאוחים ( יחסי איחוי . ( קראו את המאמר "ישראל לקראת תור הזהב" ( עמ' , ( 57 והוציאו מתוכו משפטים שיש בהם : . 1 פסוקית לוואי . 2 פסוקית מושא . 3 פסוקית זמן . 4 פסוקית תנאי . 5 פסוקית תכלית . 17 חזרו אל הקטע "סכין עם ארבע שיניים" בעמי , 366 והמשיכו לנתח בו את כל חלקי המשפט . . 18 חברו משפטים למילים הבאות - בכל פעם תנו להן תפקיד אחר במשפט . ( ראו דוגמה בפעילויות סיכום היחידה "תחביר , " עמ' . ( 420 . 1 הפתעה - נושא , לוואי , מושא , תיאור אופן . 2 אצטדיון- נושא , מושא , תמורה , פסוקית מקום . 3 ילד - מושא , תיאור סיבה . 4 מזל - נושא , לוואי , מושא . 5 בקשה - נושא , פסוקית ויתור . 19 א . מהו המשפט היסודי במשפט הנתון הבאי ב . מהן הפסוקיות במשפט זה ? סמנו את תחומן . ג . לאיזה חלק מתקשרת כל פסוקית ? סמנו בקו את הקשר וציינו את תפקידה התחבירי . ד . נתחו את התפקיד התחבירי של המילים המסומנות . ה . מהו סוג המשפט הנתון - מאוחה או מורכבי 8000 טסטים שתוכננו להיום בוטלו לאחר שמורי הנהיגה נצפו ! החזירו למשרד התחבורה את כל המבחנים במחאה על ההמתנה הממושכת . . 20 חזרו אל הידיעה "רכב הלוויות נגרר" בעמי . 364 א . ציינו את סוגו של כל משפט . ב . אם יש פסוקית משועבדת - סמנו את תחומה וציינו את תפקידה . ג . ציינו את תפקידם התחבירי של החלקים הבאים : מגרמניה , כדי להוציא , במקום אסור , מתשלום , גרירת הרכב , במקום אסור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר