עמוד:379

. 10 שחבור מתיאור לפסוקית - חזרו לפעילות . 3 שחברו את התיאורים שסימנתם לפסוקיות , על ידי הכנסת פועל אמתי . דוגמה : ת' תכלית תיאור : כדי להקליט הודעה מחדש חייגו . 2 פסוקית תיאור : כדי שתוכלו להקליט הודעה מחדש , חייגו . 2 פסוקית ת' תכלית פעילויות בנושא : מבנה התיאורים . 11 א . שבצו בתוך משפטים את תיאורי האופן הבאים , ואחר כך שחברו אותם לתיאורי מצב . תיאורי אופן : בשמחה , בבטחה , בכעס , במהירות , בשקט , בעצב , בהפתעה . דוגמה : תיאור אופן : יצאנו מהחדר בשמחה . תיאור מצב : יצאנו מהחדר שמחים . ב . הסבירו מהו ההבדל בין תיאור מצב לתיאור אופן במשמעות ובמבנה . ג . שחברו את כל התיאורים לפסוקיות . ציינו את סוג הפסוקית . פעילויות בנושא : מושאים , משתתפים הכרחיים , הצרכה . 12 א . סמנו את הפועל בכל משפט . ב . אם יש מילות יחס שהפועל מצריך , הקיפו אותן במעגל . ג . מהו מבנה הפועל ? ציינו את המשתתפים ההכרחיים של כל פועל . ד . סמנו את המושאים במשפטים ואחר-כך בדקו בהשוואה לפרק בעמ י . 372 מושא דוגמה : עוד לא בניתי rru באמצע המדבר . 2 משתתפים הכרחיים ( אני , בית ) . 1 האם כבר מצאו שחקני חיזוק ? . 2 אני עוד לא כתבתי את זכרונותי . . 3 חיפשתיו ולא מצאתיו . . 4 אל תזלזל בכבודו , האמן בו , דאג לו ותקבל את גמולך . . 5 הוועדה החליטה שהמסיבה תתקיים ביום שני . . 6 אני רוצה לתת לך מתנה . . 13 שבצו כל פועל מן הרשימה הבאה במשפט קצרצר , וציינו כמה משתתפים הכרחיים יש לו . פעלים : קנה , הוציא , לקח , התפלא , בלע , חיכה , חתך , התחלף . דוגמה : קנה - הוא קנה צעצועים . 2 משתתפים הכרחיים . 14 זוגות הפעלים הבאים נבדלים במילת היחס המוצרכת וגם במשמעות . שבצו את הפעלים במשפטים שידגימו את ההבדלים במשמעות . ו . השלים את / השלים עם הוא השלים את עבודותיו לקראת קבלת תעודת הבגרות . העובדים השלימו עם החלטות ההנהלה . . 2 צפה ב / ... צפה את . 3 האמין ב / ... האמין ל . 4 ... נלחם על / ... נלחם ב . 5 ... עמד על / עמד ב . 6 ... רדף אחרי / רדף את . 7 תלוי ב / ... תלוי על

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר