עמוד:266

פעילויות סיכום : שינויים בעיצורים ( חובה : ( 25 . 24 מיינו בטבלה הבאה את הדגשים מן הפעילויות - 23 , 22 לפי התופעות . . 25 א . מיינו את המילים המודגשות בצירופים הבאים , לפי התופעות המתבטאות בהן . אם יש סימן ניקוד המציין את התופעה ( דגשים למיניהם ) ציינו אותו . יש מילים המדגימות יותר מתופעה אחת . ב . הסבירו בכל מילה את התהליך . אסור להתפס , הצטלבות דרכים , הטלטלנו מצד לצד , ממנו את הלימודים , כיתה משלבת , תור מזדחל , דקל מתמר , השתלב במקום , מפלה בקרב , עצוב מוצר , שער מסתלסל , שופט בבית משפט . דוגמה : להתפס - הידמות מלאה נ של נפעל . התהליך : * להנתפס - «— * להתתפס - «— להתפס . כאשר נ הוא עיצור שכן לת , הוא מידמה הידמות מלאה לת , והעיצורים ת מתלכדים . דגש חזק משלים מציין את התופעה . . 26 הבחינו בין דגש חזק לקל , ובכל דגש חזק הבחינו בין משלים לתבניתי . . 1 ההתכתבות נמשכת . המכתב צריך להכתב היום . . 2 אתמול שבתי . אחרי שבת אמשיך לשבת . . 3 הספרית מספרת במספרים מיוחדים . . 27 לפניכם משפטים שונים מתוך היחידה "טקסט הפעלה . " אתרו את התופעות המתבטאות בהן , ציינו את השורש והתבנית . . 1 כאשר השוקולד מ ^ טגן טורפים את החלמונים . מצטנן - שיכול והידמות חלקית ( בנחציות ) של הת המקורית ל-צ . צ ' נינ' בבניין התפעל . . 2 עליך להפטר מקלף אחד . . 3 הגישו כמנה אחרונה או ככיבוד . . 4 אין להשתמש אם ידועה רגישות לתרופה . . 5 בשר קפוא שהופשר אין להקפיא שנית . . 6 חייגו מהשלוחה והקישו- את הקוד האישי . . 7 כדי שנוכל לטפל בבקשתכם , הזדרזו להודיענו . . 8 יש להמנע מניקוי הקומקום בחומרים חריפים . . 9 מורחים קלות על המקום שהזךהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר