עמוד:262

פעילויות בנושא : הידמות חלקית ( חובה : . 6 ( 10 , 8 , 6 מדוע זה נשמע כך ? במשפטים הבאים יש מילה הכתובה בצורה שגויה , ובכל זאת היא כתובה כפי שהיא נשמעת . א . אתרו את שגיאת הכתיב . ב . סמנו את העיצורים השכנים במילה זאת . מה התכונה המשותפת להם ? ג . הסבירו את התהליך שגרם לשגיאת הכתיב . . 1 בהצלחה במפחן הנהיגה . . 2 תזגרו את החלונות . . 3 בסכותך הצלחתי . . 4 קיבלנו מתפסת חדשה . . 5 נא לצאת מהמדבח . . 6 תסבירי לי להתקשר . . 7 צריך להוסיף אפקת אפייה . . 8 לספתא שלי יש יום הולדת . . 7 המשפטים הבאים כתובים כמו שהם נשמעים . א . אתרו את שגיאות הכתיב ותקנו אותן . ב . הסבירו את התופעה . . 8 במילים המודגשות התרחשו שתי תופעות לשוניות . א . הסבירו אותן . כ . מה ההבדל בין ההידמות במילים אלה לבין ההידמות בשתי הפעילויות הקודמות ? . 1 הצטרפנו לצופים . . 2 הזדעזעתי קשות . . 3 הדרכים מצטלבות . . 4 התור מזדחל לאטו . . 9 שלבו את השורשים הבאים בתבניות המבוקשות , וכתבו איזו תופעה מתבטאת בהם : . 1 הסרט גורם ל ( ז'ה'ה , ' התקטלות ) עם הגיבורים . . 2 אורנה ( צ ' י'נ , ' הווה , התפעל ) בלימודים . . 3 תפסיק ( צ ' ד'ק / מקור , התפעל ) כל הזמן . . 4 אם ( ז ' מ'נ , ' התפעל , עתיד ) למקום , כדאי לבקר . . 5 מי הים ( ז ' ה ' מ , ' התפעל , הווה ) ממי השופכין . . 10 במילים אלה יש ( לפחות ) 3 תופעות לשוניות . נתחו והסבירו אותן . הזדמנו למקום במקרה . / תמיד הצטיני בציור . / הזדקנו ביחד . פעילויות בנושא : הידמות מלאה ( חובה : ( 11 . 11 א . נתחו את המילים המודגשות : שורש ותבנית . ב . הסבירו את התהליך שחל במילים . החסכונות הדלךלי ; התמונה הולכת ומטשטשת ; זהירות אבנים מדרדרות ; הבגדים הטנפו מהחלפת הצמיג ; נערכת הדינות בין הצדדים ; התיק מטלטל מצד אל צד ; הקבצן הדפק על הדלת . . 12 השוו באמצעות דוגמות בין הידמות מלאה להידמות חלקית . מה המשותף ומה השונה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר