עמוד:237

ג . בחרו 10 עיצורים מהטבלה וציינו את : מקום החיתוך : שפתיים / מכתש / חיך / גרון קוליות : קולי / אטום אופן חיתוך : פוצץ / חוכך / שורק / צלילי / אפי . 2 בזוגות המילים הבאים אחד העיצורים משתנה בנטייה מפוצץ לחוכך או להפך . אתרו את העיצור הזה , וכתבו את השינוי בתעתיק . צהוב - צהובה b-v דף - דפים דוב - דובים זיכרון - זיכרונות רך - רכים צב - צבים ארוך - ארוכה עקרב - עקרבים עיפרון - עפרונות תוף - תופים כף - כפות . 3 לכל עיצור יש תכונות שונות המבדילות אותו מאחרים - תעודת זהות שונה משל האחרים . הכינו תעודות זהות לעיצורים הבאים : ח , ד , נ , פ , ס , ל , ג . לכל עיצור כתבו את תכונותיו : מקום החיתוך , קוליות , אופן החיתוך . היעזרו בטבלה בפעילות . 1 A זוגות העיצורים הבאים דומים . ובכל זאת בין שני עיצורים יש הבדל דק . איזו תכונה מבחינה בכל זוג ? ( k ) כ -כ ( z ) ( x ) ז-ס ( v ) ( s ) ב-פ ( d ) ( f ) ד-ת ( f ) ( t ) פ-פ ( p ) . 5 מורה ללשון , המקפידה על העברית שבפיה , נכנסה למוסך והודיעה למכונאי הרכב : " הבאתי את המכונית לסיכה . " " סליחה " !? שאל המכונאי , מופתע . " הבאתי את המכונית לסיכה " , התעקשה המורה . " גברתי היקרה " , רגז המכונאי , "אני לא לוקח את המכונית לשום שיחה . ואם את רוצה שישוחחו עם המכונית שלך , קחי אותה לפסיכולוג . לא כאן " ! ממה צמחה אי ההבנה ? מדוע זה קורה ? אופן החיתוך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר