עמוד:134

פרק ב : צליליות ב . ו פעילות הכנה האם אתם אוהבים שירה של משוררים ? האם , לדעתכם , אנשים רבים אוהבים שירה ? א . "אחדים אוהבים שירה . " השתמשו בשורה זו כהשראה לטקסטים שתכתבו . כתבי קטע של שיר , ואחר כך כתבו קטע של טקסט עיוני , כך ששני הקטעים יהיו בעלי אותה כותרת . הקדישו זמן לשכתוב . בכיתה אפשר לקרוא דוגמאות משני סוגי הטקסטים . ב . כעת מונחים לפניכם טקסטים משני סוגים . התמקדו בשיר , וערכו רשימה של מאפייניו . מהם סימני ההיכר שלו ? במה התמקדתם כאשר התכוונתם לכתוב שיר ? מהן המוסכמות שעל פיהן הוא נכתב ? מה ההבדל בין כתיבת שיר לבין כתיבת טקסט עיוני ? ציינו מספר הבדלים בין שיר ובין טקסט עיוני . תוכלו להדגים את דבריכם באמצעות הטקסטים שכתבתם . שמרו סיכומים אלה ובדקו אותם במהלך הפרק . קראו עתה את השיר "אחדים אוהבים שירה" שכתבה המשוררת הפולנייה ויסלבה שימבוךסלןה , והשוו בינו לבין השיר שלכם . א . כתבו הייקו בעברית , כמובן , שהנושא שלו הוא מחשבה מסוימת שחלפה בראשכם , או מראה כלשהו שראיתם היום . הקפידו על המבנה . ב . האומנם יצרתם שיר ? מה גורם לתחושה שזהו שירי במה שונה כתיבה זו מכתיבה אחרת על אותו עניין ? . 5 גם ילדים חשים במוסכמות המבנה השירי . קראו את השירים בעמ' . 143 אילו מאפיינים "שיריים" נמצאים בשירים אלה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר