עמוד:53

ג 7 . ו תעודת זהות : טקסט עיוני הסונה : טקסט עיוני . " i , הסוגים : מידע , טענה , פרשנות , ביקורת , שכנוע . המטרה : בהתאם לסוג הטקסט . התוכן : עובדות , רעיונות , תופעות , מושגים . בטקסט ביקורת ושכנוע - גם דעות . המוען והנמען : בדרך כלל לא מפורשים . בטקסט שכנוע , המוען עשוי להיות מיוצג . הערוצ > ם : אנציקלופדיות , כתבי עת , ספרי לימוד , אינטרנט . מבנה הסקסט : היררכי , היגד ראשי והיגדים תומכים , יסוד מארגן וקשרים לוגיים בין החלקים השונים . המבנים הלשוניים : קישוריות , אופי שמני . פ עילוי ות תרגול : מבנים לשוניים פעילו » ות בנושא : ק > שוו » ות ( מומלץ : . 1 ( 9 , 3 לפניכם היגדים לא מקושרים הקשורים לנושא החלום . בנו מן ההיגדים האלה טקסט של מידע מקושר ומאורגן . אפשר לשנות את הסדר , ולהוסיף דברי קישור . כמה נתונים חלומיים . כל אחד חולם לפחות 5 חלומות בלילה . אדם מבוגר חולם כ 2 , 000 חלומות בשנה . אדם שהגיע לגיל 20 חלם לפחות 37 אלף חלומות . כל 90 דקות אנחנו חולמים לפחות חלום אחד . תינוקות מבלים 40 ° / 0 מזמן השינה שלהם בחלומות . אדם מבוגר מבלה רק כ 15 ° / 0 עד 20 ° / 0 מזמן השינה שלו בחלומות . סך הזמן שאדם חולם במשך שנה הוא כ 22 יממות 1 . 5 ) שעות ללילה 365 x ימים בשנה 547 . 5 שעות : 24 שעות ביממה - ( 22 = כמו טיול לחו"ל . ? מתון : דנו יייו , בקפלים , . 26 . 2 מצאו בטקסטים שבפרק זה שישה סוגים של מילות קישור , השונים זה מזה במשמעותם ( היעזרו בטבלת מילות הקישור בעמי . ( 47 א . העתיקו את המשפטים שמילות קישור אלה מקשרות ביניהם , סמנו את מילות הקישור וציינו את סוג הקשר שהן מציינות . ב . כתבו מה תפקידה של כל מילת הקישוי : לחבר בין חלקים בתוך משפט , לחבר בין משפטים או לחבר בין פסקות . . 3 קראו את הקטע הבא : מכור ההיתוך לחיפוש הזהות יש לראות את התחדשות טקסי החינה בארץ כאחד הביטויים של תהליך החזרה לשורשים העובר על יוצאי כל העדות . מדיניות כור ההיתוך שאפיינה את עשרות השנים הראשונות של המדינה , שמטרתה תמונת הטקסט העיוני

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר