עמוד:168

פ עי לויות תרגול : מושגי יסוד פעילויות בנושא : מילים וצורבים , צורן - הגה - הברה . 1 בקטע הבא סומנו צורנים אחדים . נסו להגדיר את משמעותו של כל צורן . הקריאה היא מקור עיקר © להרחבת אוצר המיל © במיוחד אצל תלמיד ® שקרא ® חומר מגוון במשך שנ @ רב . ® אוצר המילים תורם להבנת @ את הנקרא , ונודע @ לו חשיבות רב @ במבחנ 0 הישג . @ . 2 א . המילים הבאות מחולקות להברות ולצורנים . זהו את שתי החלוקות בכל מילה . קופים - קו / פים ; קופ / םים אורות - או / רות ; אור / ות שירה - שיר - / םה ; שי / ךה כרית - כ / ךית ; כר - / םית יךן ; . yprs -f / t מוךעות - מו / ך / עות ; מוךע - / ות ב . ציינו את משמעות הצורנים בסופי המילים . פעילויות בנושא : צורני גזירה , צורני נטייה , מסורג או קווי ( חובה : ( 5 , 3 . 3 פרקו את המילים לצורנים בהדרגה . ציינו את צורני הנטייה והגזירה ואת משמעותם . דוגמה : מךכבותם = מןכבית + -םם ( צורן נטייה , שייכות ) מרכבות ( מןכב + -ות ( צורן גזירה , שם עצם מופשט ) מךכב = מסםם + ריכיב' ( צורני גזירה ) . 4 זהו את הצורנים במילים מן הפעילות הקודמת - האם הצורנים קוויים או מסורגים ? דוגמה : מךכבותם = מךכבות + -םם , התחברות קווית . . 5 לפניכם שלשות מילים שיש קשר ביניהן : בסיס ; בסיס + צורן נטייה ; בסיס + צורן גזירה . מיינו את השלשות בטורים המתאימים וסמנו את הצורנים . . 6 צורני נטייה / גזירה - עוד פעילויות בנושא זה תמצאו ביחידה שיר , בפרק : צליליות , פעילויות , 9 , 8 עמ' . 146

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר