עמוד:6

6 מדריך למורה | יחד בישראל לכיתה ד תומאוירותמפ ליצור ביקשנוכאןגם,גלכיתהבישראליחד בספר כמוהמובילה . התמההןהמאוירותהמפות המפותהמרחבי . הסיפוראתמציגותהמאוירותמפותבאמצעותהמרחבעםכרותיהשלתחושה התרחשויותושלבארץמקומותשלהקטנההןבמפה . התמצאותשלבמיומנותראשוןצעדהן . מידהקנהב ומקראב,בסמליםשימושאמצעותבלאועדיין – איוריםעזרתבאך – הםב ומסקרנתמשחקיתבצורההפרק לנושאהתלמידיםאתלהכניסהןבמפותהשימושמטרות שישחייםשלתחושהנותןהמפותמכלולשאלות . שאילתשלוהתמצאותשלמיומנותלעודדו ותהליכילסביבתםאדםבניביןגומליןיחסיאנושיות,התרחשויותפיזיות,צורותשלמגווןבהם עלאין""זוםבאמצעות,בהומודגשים,ישראלאתמציגההראשונההמאוירתהמפה . שינוי מופיעותהמפהגביעל . הבאיםהפרקיםתאשיפתחובמפותשיופיעומקומותהמסומן,אזור ה המפה . שלוחקר התבוננותולעודדסקרנותלעורר שמטרתןשאלות וראיונותדוגמאות ובראיונותהארץברחביממקומותאקטואליותבדוגמאותמלוויםוהתהליכיםהמושגיםהמידע, הדוגמאותעזרתב . הפרק שלהשוניםבהקשריםחייהםעלהמספריםומבוגריםילדיםעם דילמותערכים,אתגרים,חיים,צורותקבוצות,שללמגווןמתוודעיםהתלמידיםוהראיונות לעשייה . ואפשרויות טקסטיםשלמגוון דינמיתלמידהחווייתמזמניםאלהכל – ועודיומןקטעי,עיתונותקטעימכתבים,,סיפוריםמידע, סקרנות . ומעוררת חזותייםטקסטים ותהליכיםמושגיםמקניםאלהכל . קומיקסב ואיוריםבדיאגרמות,במפות,במוצגמהמידע חלק שוניםממקורותלמידהמיומנותמקניםהטקסטיםבהומור . ומשולבמסקרןנגיש,באופן . חזותייםבאמצעיםללמודיותר להםשקללתלמידיםמענהנותניםוטקסטיםמיזוגובאמצעות מיומנותברכישתראשוןצעדוא האקליםאזוריומפתפיזיתמפהכמונושאיותבמפותהשימוש היסטורית . הבנהמיומנותברכישתראשוןצעדהואהזמןציר . גאוגרפיה – הדעתתחום 6 מדריך למורה | יחד בישראל לכיתה ד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר