עמוד:108

ג . ניתוח סיכויים וחישובם בעקבות הפעילות מתנהל דיון כיתתי שבמהלכו התלמידים לומדים לא רק איך מסווגים את התוצאות השונות לפי מידת ההיתכנות שלהן אלא גם איך אפשר לחשב את הסיכוי באופן מדויק : בהטלת קוביית משחק רגילה יש 6 תוצאות אפשריות . 1 6 . נסו להסביר מדוע . א . הסיכוי לקבל את המספר 1 הוא ב . מה הסיכוי לקבל את המספר 4 ? ג . מה הסיכוי לקבל מספר גדול מ- 4 ? קראו את דבריהם של יוסי וצבי . מי מהם צודק ? על שליש מפ אות הקובייה יש מ ס פ רים ג ד ולים מ- 4 , 1 . על 2 מ תוך 6 פ אות הקובייה ול כ ן הסי כ וי הוא 3 יש מ ס פ רים ג ד ולים מ- 4 , 2 . ול כ ן הסי כ וי הוא 6 יוסי צבי דד יוןיון ב דיון מוצגות שתי שיטות לחישוב סיכויים : 1 . חישוב החלק המהווה את מספר המאורעות המתאימים מתוך כל האפשרויות הקיימות ( הדרך של יוסי ) . 2 . סימון כל המאורעות המתאימים, ואז הסיכוי לקבל אחד מהם הוא 1 מתוך סך המאורעות המתאימים ( הדרך של צבי ) . לאחר שהתלמידים יבינו כי שתי הדרכים נכונות וכי שתיהן מובילות לאותה התוצאה, הם יוכלו לבחור את הדרך העדיפה עליהם בביצוע החישובים בשאלות הבאות . ב פעילות 6 מחשבים את הסיכויים המדויקים של כל אחד מהמאורעות הנתונים . הינה הפתרונות לפעילות זו : 6 . מה הסיכוי שתתקבל כל תוצאה בהטלת קוביית משחק ? השלימו . אפשר להיעזר בסימון פאות הקובייה המתאימות . מספר קטן מ- 6 5 הסיכוי : 6 א המספר 2 הסיכוי : ג מספר המתחלק ב- 1 הסיכוי : ב מספר המתחלק ב- 10 הסיכוי : דד וגוג ממ הה 1 6 0 6 6 6 108

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר