עמוד:100

ב . שכיחות ושכיחות יחסית ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 5 תלמידים 24 תלמידים לחישוב החציון יש לכתוב את כל הנתונים לפי הסדר, מהקטן לגדול, ואז לבדוק מהו המספר האמצעי . לפיכך החציון הוא 5 . 157 ס"מ ( ממוצע של שני המספרים הנמצאים במקומות ה- 12 וה- 13 ברשימה מסודרת ) . כדי למצוא נתון זה יש להשתמש בטבלת הגבהים . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידים 24 תלמידים לפי טבלת השכיחויות תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו הוא 155 – 159 ס"מ . בתחום זה נמצאות 6 תלמידות . על שאלה זו נוח לענות לפי הדיאגרמה ( העמודה הגבוהה ביותר ) או לפי טבלת השכיחויות . 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידים 24 תלמידים ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר הוא 32 ס"מ ( 32 = 144 - 176 ) . על שאלה זו אפשר לענות רק על סמך טבלת הגבהים הראשונה כי בטבלת השכיחויות ובדיאגרמה אין הבחנה בין תלמידות כיתה לתלמידות כיתה ו . ב פעילות 8 התלמידים נדרשים לחשב שכיחות יחסית לפי טבלת השכיחויות שהם בנו בפעילות 6 ולאחר מכן להסיק מסקנות בעקבות הנתונים שהתקבלו . הינה התשובות ל סעיפים א – ד : 8 . היעזרו בטבלת השכיחויות של גובהי התלמידות ) בעמוד 151 ( וענו על השאלות . א . חשבו את השכיחות היחסית של התלמידות שגובהן 140 - 144 ס"מ על פי השלבים האלה : < כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? < כמה תלמידות שגובהן 140 - 144 ס"מ יש בכיתות ה – ו ? < מה השכיחות היחסית שלהן ? ב . מה השכיחות היחסית של תלמידות כיתות ה – ו שגובהן 145 - 149 ס"מ ? ג . מה השכיחות היחסית של תלמידות כיתות ה – ו שגובהן פחות מ- 155 ס"מ ? ד . מה השכיחות היחסית של תלמידות כיתות ה – ו שגובהן 155 ס"מ ויותר ? ה . התבוננו בתשובותיכם לשאלות בסעיפים ג – ד . מה אפשר ללמוד מנתונים אלה ? 24 24 24 24 24 2 2 4 10 14 12 6 12 12 1 1 5 או או או 7 או ב סעיף ה אפשר לראות מתוך שתי התשובות לסעיפים ג ו-ד שהשכיחויות משלימות ל- 1 : . סך כל התלמידות שגובהן פחות מ- 155 ס"מ ושל התלמידות שגובהן 155 ס"מ 10 1424 24 = + 1 ומעלה הוא כל התלמידות . 100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר