עמוד:12

הרחבה בכל סעיף נתונה מכפלת חזקות . אם אפשר, כתבו אותה כחזקה אחת ; אם אי-אפשר, הסבירו מדוע . 9 2 = 5 2 • ( 1 – ) • 4 2 • ( 1 – ) = ( 5 2 – ) • 4 2 – = 5 ( 2 – ) • 4 2 – 8 2 – = 5 2 • 3 2 • 1 – = 5 2 • 3 2 – = 5 2 • ( 3 2 – ) את הביטוי הזה אי-אפשר לכתוב כחזקה אחת, כי : 8 2 ≠ 8 2 – וגם 8 ( 2 – ) ≠ 8 2 – דוגמאות | א 4 3 • 3 | ז 3 ( 3 – ) • 2 3 – | יג 4 b ( 4 • b – ) | ב 2 4 • 5 4 | ח 3 5 • 5 ( 5 – ) | יד 2 ( b ( 3 • ) 5 c 6 ) | טו 4 ( x ( 2 • ) 3 – x – 3 ) 1 2 3 4 1 2 - - : | ג 2 5 + 3 5 | ט a ak k | י 2 ( a ( 5 • ) – a – ) | טז 3 ( abc ( 4 • ) bac ) 1 15 5 4 4 1 5 : : | ד a a ak k k x y 3 4 x y : | ה 2 4 – 5 4 | יא 2 ( a 2 • ) – a | יז a ak k | ו 5 2 • 2 ( 2 – ) | יב 2 x ( 3 • 3 x 3 ) | יח 4 x ( 3 • x – ) דיון לפניכם מנות של חזקות ; בכל מנה המעריך של המונה ( או של המחולק ) א . גדול מהמעריך של המכנה ( או של המחלק ) . היעזרו בהגדרת החזקה וכתבו כל מנה כחזקה אחת . | 5 b b m k | 4 5 5 m k | 3 a a 7 2 x 8 : x 3 1 | 8 9 : 8 5 | 2 הכלילו את ממצאיכם : הציעו כיצד לכתוב כחזקה אחת מנה של חזקות ב . , כאשר ! 0 k > m , a ) . a a m k שיש להן אותו בסיס ( כלומר ביטוי מהצורה a k : a m או 22 23 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר