עמוד:10

כתבו כל מכפלה כחזקה אחת . 1 5 4 3 1 5 - - : | א 4 9 • 1 9 | ז 2 ( 2 – ) • 5 ( 5 – ) | יג a ak k 3 2 1 4 3 1 2 : | ב 2 5 • 5 5 | ח 2 3 . 1 • 4 3 . 1 | יד a ak k 2 3 3 4 2 3 - - : | טו b bl l 1 15 5 2 4 1 5 : : | ג 2 7 • 7 | ט a a ak k k 2 5 4 3 2 5 : | ד 7 3 • 5 3 | י 3 ( 2 – ) • 9 ( 2 – ) | טז a ak k 3 4 5 3 4 - - : | ה 4 • 2 4 | יא 3 ( 5 – ) • 5 – | יז a ak k 5 2 2 2 4 1 2 - - : | ו 5 ( 7 – ) • 2 ( 7 – ) | יב 5 ( 6 – ) • 3 6 – | יח a ak k דיון בכל סעיף נתונה מכפלה . בדקו אם לחזקות המופיעות במכפלה יש אותו בסיס . בדקו אם ניתן לכתוב את המכפלה כחזקה אחת . אם כן, כתבו כחזקה אחת ; אם לא, הסבירו מדוע . | א 3 2 • 2 2 – | ב 2 ( 3 – ) • 3 3 | ג 3 4 • 5 ( 4 – ) | ד 2 ( 1 – ) • 3 1 – מכפלה של חזקות שבסיסיהן הם מספרים נגדיים כאשר מכפילים חזקות שבסיסיהן מספרים נגדיים, ניתן לכתוב אותן כחזקות בעלות אותו בסיס, ואז להשתמש בכלל הכפל שלמדתם . כיצד עושים זאת ? כאשר המעריך זוגי, החלפת הבסיס בנגדי שלו אינה משנה את ערך החזקה : 26 a ( 26 = a – ) כאשר המעריך אי-זוגי, החלפת הבסיס בנגדי שלו הופכת את סימן החזקה : 17 a ( 17 = – a – ) 5 5 = 3 5 • 2 5 = 3 5 • 2 ) 5 – ( . 1 5 ) 7 – ( = 2 ) 7 – ( • 3 ) 7 – ( = 2 ) 7 – ( • 3 7 – . 2 דוגמאות 15 16 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר