עמוד:49

פלא טבע מדריך למורה׀ 49 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אוֹר וְצֵל 1 . מַהוּ צֵל ? אֵיךְ הוּא נוֹצָר ? 2 . א . הָבִיאוּ לַכִּתָה צַעֲצוּעִים מֵחוֹמָרִים אֲטוּמִים . ב . הַנִיחוּ אֶת הַצַעֲצוּעִים עַל דַף בְּמָקוֹם מוּאָר כָּךְ שֶׁתוּכְלוּ לִרְאוֹת אֶת הַצֵל שֶׁלָהֶם עַל הַדַף . ג . עִבְרוּ בְּעִפָּרוֹן עַל הַצֵל וְצַיְרוּ אֶת הַצַעֲצוּעַ שֶׁלָכֶם . ד . הַאִם אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת אוֹתוֹ הַדָבָר עִם חוֹמָרִים שְׁקוּפִים ? בִּדְקוּ וְסַפְּרוּ בַּכִּתָה . 3 . הַחְשִׁיכוּ אֶת הַכִּתָה, הֵעָזְרוּ בְּפָנָס וּצְרוּ צְלָלִיוֹת יָדַיִם עַל הַקִיר . חֲפָצִים שֶׁעֲשׂוּיִים מֵחוֹמֶר אָטוּם חוֹסְמִים אֶת מַעֲבַר הָאוֹר וְלָכֵן רוֹאִים אֶת הַצֵל שֶׁלָהֶם . גַם כַּפּוֹת הַיָדַיִם שֶׁלָנוּ אֲטוּמוֹת וְאֶפְשָׁר לִיצֹר בְּעֶזְרָתָן צְלָלִיוֹת עַל הַקִיר . 23 גילוי וחקירה הסבר אור וצל מספר אפשרויות לקבלת צל מודגש : 1 . להחשיך חלונות ולהשתמש בתאורת החדר . 2 . להשתמש בפנס . 3 . אם התנאים מתאימים ( השמיים נקיים מעננים והשמש מטילה אור ישיר ) - מוטב לעשות את הפעילות מחוץ לכיתה . פעילות 3 אחרי הפעילות מעודדים את הילדים להתנסות גם בבית בפעילות 2 סעיף ד ובפעילות 3 ( בליווי אחים או הורים ) , לצלם ולשלוח למורה . מטרה לחקור את הקשר שבין אור לצל ולהכיר שימושים שונים שאנחנו עושים בחומרים אטומים, באמצעות התנסות חווייתית . עמ׳ בחוברת 23 הערות לעצמי קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר