עמוד:78

87׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מְשַׁנִים הֶרְגֵלִים – מְצַמְצְמִים אֶת הַצְרִיכָה 1 . מִצְאוּ אֶת רְצוּעוֹת הַפִּירָמִידָה בְּדַף הַמַדְבֵּקוֹת וְהַדְבִּיקוּ כָּל רְצוּעָה בַּמָקוֹם הַמַתְאִים . 4 . הַאִם חָשׁוּב שֶׁגַם אֲנָשִׁים אֲחֵרִים יַכִּירוּ אֶת הַפִּירָמִידָה הַזוֹ ? 2 . מָה אֶפְשָׁר לִלְמֹד מֵהַפִּירָמִידָה הַזֹאת ? 3 . הַשְׁלִימוּ : לְפִי הַפִּירָמִידָה, הֲכִי כְּדַאי וַהֲכִי פָּחוֹת כְּדַאי פֶּ לֶ א שֶׁ ל שָׂ פָ ה אֶפְשָׁר לִשְׁאֹל שְׁאֵלָה , וְאֶפְשָׁר לִשְׁאֹל חֵפֶץ מִמִישֶׁהוּ, כְּלוֹמַר לָקַחַת מַשֶׁהוּ בְּהַשְׁאָלָה ( לְמָשָׁל, לִשְׁאֹל סְפָרִים בַּסִפְרִיָה ) . 52 פעילות 1 לפני הפעילות פירמידת ההיררכיה של הצריכה היא ביטוי סכמתי של תהליך חשיבה צרכני חשוב . לפני שהילדים מתחילים לעבוד כדאי להסביר להם איך אפשר להציג מידע גם באמצעות פירמידה . אומרים שבסיס הפירמידה הרחב מייצג את הדבר שנכון לעשות כמה שיותר . ככל שעולים בשלבים, רואים את הפעולות שצריך להמעיט בהן . אפשר לסרטט תרשים של פירמידת המזון ולהראות את המקום של הממתקים – בקצה החד למעלה כמובן . אחרי הפעילות שואלים את הילדים אם אצלם בבית מנסים לתקן דברים לפני שזורקים אותם . רצוי להתלהב מתשובות חיוביות ולעודד התנהגות כזאת . מציעים לתקן צעצועים, בגדים, נעליים וכדומה . אפשר לשלב סיפור אישי על תיקון שביצעתם או על השאלת מכשירים, ספרים וחפצים אחרים . פעילות 4 אחרי הפעילות גם כאן יש הזדמנות לעורר בילדים את הרעיון שהם סוכני שינוי – הם יכולים להעביר את המסר הלאה ולהשפיע על הסביבה ועל החברה . המסר הזה מתחבר גם לפעילות שבעמוד הבא . מטרה להכיר את ההיררכיה של צריכה נבונה, ולהגביר את המודעות ליכולת שלנו כצרכנים להשפיע על הסביבה באמצעות תהליכי חשיבה ובחירה נכונים . עמ׳ בחוברת 52 קוגניטיבי גילוי וחקירה רגשי הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר